Gjest NoNickNow Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 Dr. Moen Det er nå over ett år siden jeg satte inn hormonspiral (da var det 2 - 3 mnd. etter en fødsel). Den virker OK, uregelmessig mens og mellomblødninger, men det kan jeg leve med. Problemet er at jeg har fått så utrolig såre slimhinner i underlivet de siste månedene. Det er av og til så sårt at til og med det å skylle med rent vann er en sviende pine. Toalettpapir er alt for vondt og sex utelukket. Det svir "utenpå" og inni, så jeg regner med at det er slimhinnene. Tok en kur for sopp for en mnd. siden. det ble bedre da, men nå er det like galt igjen. Tok da også melkesyreampuller om jeg kjøpte på apoteket, det svidde noe helt forferdelig, men ble bedre etterhvert. Jeg vet ikke om det var soppkuren eller denne "syrekuren" som hjalp den gangen. Nå er det imidlertid like ille igjen. Jeg synes ikke det virker som sopp nå (det er jeg veldig vent med fra før, tåler ikke Canesteen ol. så jeg fikk sist en tablett fra legen som jeg spiste, engangsdose). Jeg har litt blod i utfloden, men om det er mensen eller fra de vonde slimhinnene vet jeg ikke. Kan det være allergi? Jeg er veldig allergisk mot flere ting, blant annet nikkel, kobolt, krom, husstøvmidd og latex. Kan hormonspiralen inneholde noe av dette eller andre ting som allergikere reagerer lett på? Jeg har også lurt på om det er hormonene i spiralen som påvirker slimhinnene, siden det blir værre hver gang det er "menstid". Er det mulig? Kan det være andre grunner til slik ekstrem sårhet (har kun en, fast partner forresten)? På forhand takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26307-s%C3%A5rhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 5. mai 2001 Del Skrevet 5. mai 2001 Jeg synes du skal få en grundig undersøkelse, evt hos en hudlege. Jeg tror ikke det er hormonspiralen, men kanskje et kronisk eksem. Noen kroniske tilstander blir verre ved menstruasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26307-s%C3%A5rhet/#findComment-108955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.