Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var og handlet barnevogn, stellebord og bilsete på lørdag. I går pakket vi ut og laget alt istand...det var såå koselig!

Både mannen, dattera på snart 5 og jeg storkoste oss med forberedelsene. Nå er de nye flaskene testet med vann, og de funket (ifølge storesøster), og vi har øvd oss på å rense navlene til hverandre med bomull og klorhexidin.

Da jeg la meg i går kveld tenkte jeg på den nye og flotte vogna og den koselige stelleplassen, samt vugge og seng som står ferdig oppredd. Tror faktisk at det var først da det _virkelig_ gikk opp for meg at det kommer en liten bror som skal BO hos oss om noen få uker...hihi!

Gleder meg veldig, måtte bare dele det med dere!

Hilsen

Fortsetter under...

Koselig!!! Hvilken vogn valgte dere?

Heisann Gemini!

Etter flere mnd med overveielser og intens tankevirksomhet ble det til slutt noe så klassisk som en Simo Duo.

Den er sort, beige inni kalesjen og en beige ensfarget kant rundt bagen. Kjempeenkel og veldig lekker!

Valgte denne fordi jeg skal bruke vogn mest til å gå på turer og la barnet sove i vognen (dvs skal shoppe lite og ikke ta buss). Trenger ikke da en fresh trehjuling, men en solid, vanntett, vindtett og lun vogn.

Simo er den eneste vognen som har garantert vind-og vanntett stoff forresten..dette var ikke jeg klar over.

Vi har også kjøpt en mellomblå Lammy XL dunpose som virker så utrolig bra, gleder meg til å legge barnet nedi den!

Lykke til med vognvalget og graviditeten!

Hilsen

Heisann Gemini!

Etter flere mnd med overveielser og intens tankevirksomhet ble det til slutt noe så klassisk som en Simo Duo.

Den er sort, beige inni kalesjen og en beige ensfarget kant rundt bagen. Kjempeenkel og veldig lekker!

Valgte denne fordi jeg skal bruke vogn mest til å gå på turer og la barnet sove i vognen (dvs skal shoppe lite og ikke ta buss). Trenger ikke da en fresh trehjuling, men en solid, vanntett, vindtett og lun vogn.

Simo er den eneste vognen som har garantert vind-og vanntett stoff forresten..dette var ikke jeg klar over.

Vi har også kjøpt en mellomblå Lammy XL dunpose som virker så utrolig bra, gleder meg til å legge barnet nedi den!

Hilsen

Vi har fått låne en brukt Hartan Kombi (tradisjonell firhjuling), som er flere år gammel, men bare brukt til ett barn. Kommer nok til å primært bruke den som sove-vogn. Men har lyst til å ha en sprekere vogn i tillegg, så da blir det nok en trehjuling.

Har også sett på Lammy XL, men innbiller meg at dunposer uten lammeskinn inni også er tilstrekkelig gode og varme, så vi får se. Uansett trenger vi ikke tykk vognpose før etter en del måneder, siden termin er i juni.

Heisann Gemini!

Hilsen

Forresten så shoppa jeg litt babyklær sjøl i dag på H&M, bl.a. 50% avslag på noe av det (og god pris på noe annet, 2-pk body og myke bukser mm. Og litt kluter på SparKjøp, store flanellskluter (til gulp etc.) og små gas-vaskekluter :)

Har ikke kjøpt så mange plaggene tidligere, og prøver å spre de innkjøpene jeg gjør på flere størrelser, siden jeg både har en del låne-tøy og sikkert får en del i gaver. Men ikke helt enkelt å styre seg, man har jo lyst til å kjøpe allverdens nusselige småplagg... hehe

Annonse

Åh, jeg kjenner igjen de følelsene!

Som mange her vet, hadde vi gått gjennom litt av hvert før vi klarte å få andremann - akkurat som dere. Så jeg hadde også den uvirkelige følelsen selv da jeg var høygravid.

Jeg torde ikke handle noe. Kjøpte én liten babydress på salg to måneder før fødselen, og da hadde jeg litt dårlig samvittighet.

Men da jeg startet permisjonen, tok jeg fram det gamle babytøyet, og både seng, vogge, stellebord og vogn ble funnet fram fra der det hadde stått lagret. Så lillebror led ingen nød da han endelig kom.

Lykke til med siste etappe!

Så kosleig! Husker selv da jeg gjorde i stand rommet til lillegutt noen uker før han kom til verden. hang opp gardiner, hang opp himmel på senga osv. Det ER virkleig kosleig med sånne forberedelser. Så hyggelig at hele familien var med på det. Tipper storesøster gleder seg masse! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...