Gå til innhold

Best med kvinnelig lege for kvinnelig plager

Anbefalte innlegg

Gjest Juni_29

Det var så pinlig og prate med han om det. Jeg er temmerlig naturlig ihvertfall med en lege å prater ikke om "rusk i trompeten".

Han kunne vært mer proff på en måte og fått meg beroliget og ikke fått meg til å bli så flau. Hos min kvinnelig lege ellers så prater vi åpent og normalt og beskriver symtomer som kommer fra underlivet på samme måten som om man har vondt i halsen. Med klare begreper og sånt ,men han her virker på en måte brydd

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jeg har helt motsatt erfaring. ALDRI til kvinnelig GU noen gang. Vil helst ikke ha kvinner som lege eller tannlege heller jeg da. Uforsiktige, hardhente og ikke særlig empatiske de.

Hmm. Jeg respekterer valgene deres, men selv tror jeg det blir litt feil å generalisere noen av veiene.

Det finnes ålreite mannlige leger/gynekologer og det finnes ålreite kvinnelige leger/gynekologer. Og likeledes finnes det dårlige av begge kjønn. Det har med personlige egenskaper å gjøre, mener jeg. I møte med en ny lege/gynekolog er jeg heller avventende og kjenner etter om det er en person jeg føler meg trygg på, uavhengig av kjønn. Men dette er jo individuelt også, da.

At kvinner og menn skal ha sine respektive, fastsatte egenskaper alle som en tror jeg i alle fall ikke det spøtt på lenger. Jeg har erfart så mange snodige nyanser.

Jeg har helt motsatt erfaring. ALDRI til kvinnelig GU noen gang. Vil helst ikke ha kvinner som lege eller tannlege heller jeg da. Uforsiktige, hardhente og ikke særlig empatiske de.

"hardhente og ikke særlig empatiske de."

Kvinnelig rivalisering?

SkUmMeLt, spør du meg

Hmm. Jeg respekterer valgene deres, men selv tror jeg det blir litt feil å generalisere noen av veiene.

Det finnes ålreite mannlige leger/gynekologer og det finnes ålreite kvinnelige leger/gynekologer. Og likeledes finnes det dårlige av begge kjønn. Det har med personlige egenskaper å gjøre, mener jeg. I møte med en ny lege/gynekolog er jeg heller avventende og kjenner etter om det er en person jeg føler meg trygg på, uavhengig av kjønn. Men dette er jo individuelt også, da.

At kvinner og menn skal ha sine respektive, fastsatte egenskaper alle som en tror jeg i alle fall ikke det spøtt på lenger. Jeg har erfart så mange snodige nyanser.

Tilfeldig eller ikke, men jeg har vært til GU _mange_ ganger gjennom ivet og har aldri hatt dårlig erfaring med mannlige leger, mens alle de gangene jeg har hatt GU hos kvinnelig lege står igjen som svært ubehagelige erfaringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...