Gå til innhold

Alkohol har løst opp åreknuter

Anbefalte innlegg

Gjest Eks-bussjåfør
Skrevet

Kort fortalt.

Jeg var bussjåfør i 3 år. Siden jeg har sosial fobi var det svært mye stress for meg på jobb. Jeg holdt ut, men til slutt måtte jeg sykemelde meg og havnet deretter på attføring.

I 2-3 år før jeg begynte som sjåfør og hele tiden mens jeg kjørte buss løp jeg 5-6 dager i uken og løftet vekter i tilegg. Til tross for dette fikk jeg flere og flere åreknuter i leggene.

Jeg rørte ikke alkohol fra et par år før jeg begynte og hele tiden mens jeg kjørte.

Da jeg sluttet i jobb flyttet jeg til en plass som har gitt meg andre bekymringer.

Jeg ønsker ikke gå inn på dette, men det har ført til at jeg har drukket tett i det siste. Den siste månenden har jeg nok drukket hver dag. Jeg har også sluttet å løpe.

Jeg har hatt mye smerter rundt omkring i kroppen. I ben, hode og hender. Jeg er helt sikker på at smertene kommer av plakk som vandrer rundt i blodårene mine og noen ganger hindrer blodstrømmen i de tynneste arteriene.

Plakk i fra åreknutene i bena.

Åreknutene i bena er nærmest helt vekke. Jeg regner med at det er alkoholen som har løst dem opp.

Er jeg inne på noe tror dere?

Jeg har desverre ikke råd til å be om svar fra fagperson akkurat nå og håper kanskje at det er noen andre som har lignende erfaringer eller kjennskap til dette.

• 2 uker senere...
Gjest åreknutekjell
Skrevet

Dette stemmer nok ikke. Åreknuter i bena sitter i de overfladiske venene. Her er det ikke "plakk", slik man kan finne i pulsårer (arterier). Grunnen til dette er trykkforhold i karene.

Alkohol løser heller ikke opp plakk i blodårer. Tror heller at det er at du sluttet i en stillesittende jobb som har gjort at åreknutene er borte. Smerter i kroppen kan komme av så mangt, ikke minst alkoholmisbruk.

Men, hva om du oppsøkte fastlegen din? Han/hun kan forklare deg dette, i tillegg kan du få hjelp med det som gjør at du drikker og ruser deg. Det høres jo ut som om du ikke har det så bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...