Gjest Eks-bussjåfør Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Kort fortalt. Jeg var bussjåfør i 3 år. Siden jeg har sosial fobi var det svært mye stress for meg på jobb. Jeg holdt ut, men til slutt måtte jeg sykemelde meg og havnet deretter på attføring. I 2-3 år før jeg begynte som sjåfør og hele tiden mens jeg kjørte buss løp jeg 5-6 dager i uken og løftet vekter i tilegg. Til tross for dette fikk jeg flere og flere åreknuter i leggene. Jeg rørte ikke alkohol fra et par år før jeg begynte og hele tiden mens jeg kjørte. Da jeg sluttet i jobb flyttet jeg til en plass som har gitt meg andre bekymringer. Jeg ønsker ikke gå inn på dette, men det har ført til at jeg har drukket tett i det siste. Den siste månenden har jeg nok drukket hver dag. Jeg har også sluttet å løpe. Jeg har hatt mye smerter rundt omkring i kroppen. I ben, hode og hender. Jeg er helt sikker på at smertene kommer av plakk som vandrer rundt i blodårene mine og noen ganger hindrer blodstrømmen i de tynneste arteriene. Plakk i fra åreknutene i bena. Åreknutene i bena er nærmest helt vekke. Jeg regner med at det er alkoholen som har løst dem opp. Er jeg inne på noe tror dere? Jeg har desverre ikke råd til å be om svar fra fagperson akkurat nå og håper kanskje at det er noen andre som har lignende erfaringer eller kjennskap til dette. 0 Siter
Gjest åreknutekjell Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Dette stemmer nok ikke. Åreknuter i bena sitter i de overfladiske venene. Her er det ikke "plakk", slik man kan finne i pulsårer (arterier). Grunnen til dette er trykkforhold i karene. Alkohol løser heller ikke opp plakk i blodårer. Tror heller at det er at du sluttet i en stillesittende jobb som har gjort at åreknutene er borte. Smerter i kroppen kan komme av så mangt, ikke minst alkoholmisbruk. Men, hva om du oppsøkte fastlegen din? Han/hun kan forklare deg dette, i tillegg kan du få hjelp med det som gjør at du drikker og ruser deg. Det høres jo ut som om du ikke har det så bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.