Gå til innhold

Gravid når man har smerter?

Anbefalte innlegg

Gjest Mariika

Jeg er plaget med kroniske smerter i mage/tarm. Ikke noe alvorlig, men veldig slitsomt og vondt. Innimellom (kanskje en gang i uka) har jeg ufattelige smerter i kanskje en time, der jeg bare må legge meg ned og konsentrere meg om å puste.

Men jeg jobber og klarer meg greit ellers i hverdagen.

Nå har vi lyst på barn. Men hvordan vil slike smerter påvirke et evt. svangerskap? Får barnet vondt når jeg har vondt liksom? Tror ikke jeg tør å bli gravid om mine plager skal påvirke barnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263346-gravid-n%C3%A5r-man-har-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også plaget med smerter, hovedsaklig av revmatisk art. Har ikke tenkt på det om babyen kan merke at jeg har vondt, men tror ikke det.

Det babyen kan merke er vel mors stressnivå, så om smertene eller annet i livet fører til at man har høyt stressnivå, så vil det smitte over i en eller annen grad.

Dersom du nå tar noen medisiner mot plagene dine, så må du konferere med lege om hvorvidt du må kutte ut disse under et svangerskap (mest sannsynlig må du det).

Og selv om ikke svangerskap er en sykdom i seg selv, så ikke vær for stolt ift. evt. behov for sykemelding, evt. gradert sykemelding (fx 50%), hvis du blir redusert av kombinasjonen av sykdom/smerter du har i utgangspunktet og de plagene som kommer som en følge av svangerskapet (fx kvalme eller annet).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...