Gå til innhold

Ang. influensa i svangerskapet/NHD

Anbefalte innlegg

Viser til ditt svar lenger nede som gjelder schizofreni og hva som forårsaker dette. Er det andre sykdommer man bør unngå å få under svangerskapet, da spesielt med tanke på slike ting som gjelder det kommende barnets psyke? Ønsker å vite mest mulig før jeg blir gravid igjen, slik at jeg kan ta mine forholdsregler så langt det er mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26342-ang-influensa-i-svangerskapetnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er grunn til å tro at dette gjelder for mange virus-sykdommer.

Men for å berolige deg:

Ting tyder på at influenza i 5. mnd fordobler risikoen fra 0.3% til 0.6%. Dvs. at sannsynligheten for å få et barn uten schizofreni reduseres fra 99.7% til 99.4%!

Dessuten er det ingen risikoøkning om en ikke har den genetiske disposisjon som en antar er nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...