Gå til innhold

Forgiftning?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en kollega som er eks narkoman, han er veldig åpen om sine problemer.

Han har brukt veldig mye medisiner i sin ruskarriere. Det er snakk om store mengder A og B preparater, heroin, Amfetamin, hasj etc. Det er inntatt både på den vanlige måten og igjennom sprøyter. Tabbelettene ble også blandet ut, varmet opp og skutt inn i blodårene. Han har vært narkoman i minst 10 år.

Kollegaen min har vært rusfri i snart 1 år, han sluttet å skyte tabbeletter for 1,5 år siden.

Det han opplever er at leveren er forstørret i den grad at han er nødt til å flytte på tarmene med hendene, for at det ikke skal gjøre for vondt. Han har også dårlig mage funksjoner. Han kjenner også kuler bak ørene som mener er oppsamling av gift. Når han masserer på disse kulene, så kjenner at han at det slippes gift ut i blodbanen. Noe som føre til nummenhet i ansiktet og ledd smerter. Finnes det noen måter og rense kroppen for denne giften?

Prøver å motivere han til å gå til lege for allmennhelse sjekk. Men der ikke så lett.

Mvh

Eskil

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263427-forgiftning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare si at det er supert at du hjelper ham.

Det må da gå an å rense kroppen på et vis. Prøv å få time hos fastlegen. Om han ikke vil synes jeg han skal prøve noe alternativ behandling.

Kanskje det dummeste jeg har hørt på lang tid.

Hva med å sjekke fysisk og psykisk helse hos legen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263427-forgiftning/#findComment-2114825
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Beklager sent svar. Har hatt teknisk problem. Viktig at kollegen din kommer seg til fastlegen sin. Håper han kommuniserer greitt med denne. En forstørret lever kan tyde på at leverbetennelse, og at den ikke fungerer som den skal. Kan være hepatitter av ulike typer. Behandling finnes for de fleste leverbetennelser. Når leveren ikke fungerer normalt kan man få svært mange plager. Ofte slapphet, kløe hevelser og opphopniinge av ulike stoffer i blodet. kanskje har han også andre infeksjonssykdommer som gir hovne kjertler; i værste fall HIV. Det er ikke slik at massasj av en lymfeknute gir "utslipp av gift i blodet". Frisk lever, lymfeknuter og nyrer klarer selv å kvitte seg med avfalls-stoffer. Få en legetime og sjekk hva som er galt! Jeg skal ordne så du ikke betaler for svaret, i og med at jeg er langt over fristen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263427-forgiftning/#findComment-2135804
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...