Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest malene24

Er egget helt kjønnsløst inntil en sædcelle befrukter det? Og er da sædcellen fra før plottet inn om det er hann- eller hunnkjønn, eller bestemmes dette når sædcellen smelter sammen med egget?

Er det bestemte stillinger, temperaturer, mat osv som øker sjansen for at f.eks. en mannlig sædcelle skal befrukte egget?

Jeg spør pga en venninne av meg driver og skal ha barn snart, og de har helst lyst på gutt. Jeg har prøvd å komme med tips som å spise egg og sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263486-kj%C3%B8nn-bestemmes-av-s%C3%A6dcelle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den nye babyen får et sett kromosomer fra mor og et fra far. Det siste kromosomet fra mor er X og det siste fra far er X eller Y. Dersom det blir kombinasjonen XX er det jente, XY blir gutt.

Det sies at gutte-sædceller er kjappere, men lever kortere enn jente-sædceller. Noe som betyr at hvis man har sex tett opptil eggløsningen er det guttecellene som rekker frem og befrukter egget, mens om man har sex lenger før eggløsningen har jentene kommet seg opp og lever enda når eggløsningen inntreffer.

hidi, the scorpion

I det sædcellen trenger inn i egget er kjønnet allrede bestemt.

Tror ingen lærde vil kunne gi råd i en slik sak. Noen menn har flest mannlige sædceller, og noen kvinnelige.

Mulig at det har noe med varmen i mannens pung å gjøre, men jeg er absolutt ikke sikker...

At det man spiser skulle ha noe å si, har jeg null tro på, men det er min mening.

Du fikk ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg har lest litt om emnet.

Det er sædcellen som bestemmer hvilket kjønn det blir. Den er er bestemt fra før den smelter sammen med egget.

Hva man kan spise mv. er mest sannsynlig bare myter. Men jeg har hørt at mye salt og kalium gir gutter.

Litt mer vitenskapelig er det at guttesædceller svømmer fortere enn jentesædceller, men de lever ikke like lenge. Samleie under eggløsning skal derfor gi gutt, mens samleie før eggløsning skal gi jente. Men det er ingenting som er sikkert.

Så vil jeg si at hvis det er så viktig for dem å få gutt og nærmest uaktuelt med en jente, så synes jeg kanskje de skal finne på noe annet enn å få barn.

Gjest Fotoline

Ja, den nye babyen får et sett kromosomer fra mor og et fra far. Det siste kromosomet fra mor er X og det siste fra far er X eller Y. Dersom det blir kombinasjonen XX er det jente, XY blir gutt.

Det sies at gutte-sædceller er kjappere, men lever kortere enn jente-sædceller. Noe som betyr at hvis man har sex tett opptil eggløsningen er det guttecellene som rekker frem og befrukter egget, mens om man har sex lenger før eggløsningen har jentene kommet seg opp og lever enda når eggløsningen inntreffer.

Guttecellene tåler mindre generellt. Vil du ha gutt, legg forholdene til rette for at de skal trives. Ikke vask deg for godt der nede, det gjør phen i skjeden surere, og Yene dør lettere. Hold pungen kald, ta gjerne kalde dusjer gjennom tiden dere prøver, for da trives Yene best. Mannen bør ha utløsning ofte, for dermed å øke produksjonen. Da sørger man for alltid å ha nye forsyninger av Yer som dør fortere. Og ha sex der han trenger dypt inn, da har Yene en fordel over jentene. De slipper å jobbe seg gjennom den sure skjeden, og de kan svømme fra Xene oppover mot egget. Dette er hva jeg har lest i en bok, og hvorvidt det er noe i det, må de bare prøve og finne ut av.......

Guttecellene tåler mindre generellt. Vil du ha gutt, legg forholdene til rette for at de skal trives. Ikke vask deg for godt der nede, det gjør phen i skjeden surere, og Yene dør lettere. Hold pungen kald, ta gjerne kalde dusjer gjennom tiden dere prøver, for da trives Yene best. Mannen bør ha utløsning ofte, for dermed å øke produksjonen. Da sørger man for alltid å ha nye forsyninger av Yer som dør fortere. Og ha sex der han trenger dypt inn, da har Yene en fordel over jentene. De slipper å jobbe seg gjennom den sure skjeden, og de kan svømme fra Xene oppover mot egget. Dette er hva jeg har lest i en bok, og hvorvidt det er noe i det, må de bare prøve og finne ut av.......

Bare en liten digresjon:

Jeg venter gutt, og lite av det Fotoline skrev stemmer i mitt/vårt tilfelle.

Må nok bare finne oss i at naturen bestemmer kjønnet for oss, tror jeg!

:) Og kanskje er det like greit!

Annonse

Gjest Fotoline

Bare en liten digresjon:

Jeg venter gutt, og lite av det Fotoline skrev stemmer i mitt/vårt tilfelle.

Må nok bare finne oss i at naturen bestemmer kjønnet for oss, tror jeg!

:) Og kanskje er det like greit!

Som jeg sa, så aner jeg ikke hvor mye det er i det. Det er hentet direkte ut fra en bok om emnet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...