Gjest Henriette Skrevet 2. mai 2001 Skrevet 2. mai 2001 For en tid tilbake fikk jeg tilsendt journalen min fra da jeg hadde kontakt med psykiatrien. En av psykologene hadde der gitt meg en tillegsdiagnose som jeg er uenig i at jeg hadde. Denne satte han siste timen jeg var der og etter at vi hadde 'kranglet'. Jeg hørte aldri noe til denne diagnosen siden og det var aldri noen andre som satte den på meg så jeg visste ikke at jeg hadde fått den før jeg så den journalen. Så nå lurre jeg litt på hvilken betydning den har. Ettersom ingen satte den senere vil det bety at den overhodet ikke stemte og at alle vet det slik at jeg ikke trenger å bry meg noe om det? Eller vil jeg for alltid være 'stemplet' med den diagnosen så lenge det står der? Hvordan får jeg det i så fall slettet? Og er det noen tidsfrist for å få klaget på det? Det er jo en stund siden jeg fikk journalen og jeg føler det på en måte ekkelt å vite at det står der uten å ha gjort noe med det. Føler at det liksom vil si at jeg har 'godtatt' den diagnosen, men det har jeg ikke da jeg overhodet ikke skjønner grunnlaget for det. Psykologen som satte diagnosen har sluttet i den jobben han hadde da jeg gikk til ham så jeg vet ikke hvordan jeg skal få tak i ham heller. Men hvem er det jeg henvender meg til for å få den slettet, og hvordan? Håper du kan svare meg på dette. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mai 2001 Skrevet 2. mai 2001 Jeg kan ikke si noe om hvilken betydning det har når jeg ikke vet diagnosen og hva som har skjedd senere. Ved alle spørsmål og klager vedr. tidligere behandling vil det være korrekt å henvende seg til avdelingsoverlegen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.