Gjest Ulvinnen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 For det første er det vanskelig å forstå hva det vil si å være kristen før man har opplevd det selv. Jeg mener at det er et helt liv i forskjell fra "det vanlige" - slik var det ihvertfall for meg! Jeg forstår sakens kjerne om å "teste ut" partneren sin før man gifter seg. Samtidig kunne jeg absoulutt IKKE tenke meg å gå med på å sette strek over det som står i Bibelen. Det som står der, det står der. Jeg har erfart hvor smertefullt det er å gå imot det. Selv er jeg 20 og kunne ikke tenke meg å gifte meg enda. Jeg har ikke klart å holde mine moralske prinsipper om å holde meg unna sex heller, noe som nok er til skam for meg som kaller meg kristen. Min mening om saken er følgende: har man det bra sammen på alle andre områder enn det seksuelle, trenger man ikke bekymre seg for den biten! Det er jo det at man elsker hverandre som gjør at man vil ha hverandre også fysisk - eller hva? Skulle den til meg? Det jeg skrev var bare en lettvint fleip med zakkoo fordi han har skrevet så mange innlegg der han gjør narr av kristne og innlegg der han klager over å ha for liten penis og over å være for lav. Han oppgir de to siste grunnene som årsak til at han er singel, mens jeg heller får det inntrykket at han er singel fordi han er så full av fordommer overfor kvinner. Om du oppfattet mitt innlegg som kritikk av kristne, så beklager jeg det veldig. Jeg ville ikke anbefale en kristen jente å bli sammen med zakkoo - hun fortjener noe bedre :-) Når det gjelder sex, så har jeg selv erfart at den biten ikke var avgjørende for valg av partner. Selv så hadde jeg ikke sex før jeg giftet meg, og jeg har bare hatt en sexpartner - min mann. Hadde du vært på dol en stund, så hadde du kanskje fått med deg at jeg har et veldig godt sexliv - jeg har blitt anklaget for å skryte (og lyve om) mine orgasmer, ja til og med ødelegge for andre ekteskap fordi jeg har det så godt selv Det siste bare for å illustrere at avholdenhet før ekteskap ikke er noe hinder for å nyte fullt ut etterpå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263616-vanskelig-for-kristne-%C3%A5-f%C3%A5-kj%C3%A6reste/page/5/#findComment-2149735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jmbp86 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Skulle den til meg? Det jeg skrev var bare en lettvint fleip med zakkoo fordi han har skrevet så mange innlegg der han gjør narr av kristne og innlegg der han klager over å ha for liten penis og over å være for lav. Han oppgir de to siste grunnene som årsak til at han er singel, mens jeg heller får det inntrykket at han er singel fordi han er så full av fordommer overfor kvinner. Om du oppfattet mitt innlegg som kritikk av kristne, så beklager jeg det veldig. Jeg ville ikke anbefale en kristen jente å bli sammen med zakkoo - hun fortjener noe bedre :-) Når det gjelder sex, så har jeg selv erfart at den biten ikke var avgjørende for valg av partner. Selv så hadde jeg ikke sex før jeg giftet meg, og jeg har bare hatt en sexpartner - min mann. Hadde du vært på dol en stund, så hadde du kanskje fått med deg at jeg har et veldig godt sexliv - jeg har blitt anklaget for å skryte (og lyve om) mine orgasmer, ja til og med ødelegge for andre ekteskap fordi jeg har det så godt selv Det siste bare for å illustrere at avholdenhet før ekteskap ikke er noe hinder for å nyte fullt ut etterpå! Det jeg skrev, var til Zakoo og dem av samme ulla som ham. Jeg leste ikke gjennom alle innleggene, syns det ble veeel mange..! Jeg er lei av påstanden om at man absolutt MÅ prøve ut partneren sin før man gifter seg. Det er sikkert mange som blir lurt av denne tankegangen, for den virker på mange måter fornuftig. Sex er jo en sentral og naturlig del av et samliv. Jeg må si at jeg beundrer og er UTROLIG stolt av dem som vil vente med å ligge sammen til de gifter seg. Jeg syns det er merkelig at folk gjør narr av det. "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!" Med det mener jeg at det går an å vente til man er over atten og vel så det til man gifter seg. Umenneskelig og uten hensyn til hormonenes ville karusell? Kanskje det, kanskje det. Men så klapp litt for dem som til tross for alle "gode grunner" allikevel frivillig går gjennom denne torturen;) Du ga meg forresten dagens første latter, Ulvinnen! Ti poeng til deg:D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263616-vanskelig-for-kristne-%C3%A5-f%C3%A5-kj%C3%A6reste/page/5/#findComment-2150188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det jeg skrev, var til Zakoo og dem av samme ulla som ham. Jeg leste ikke gjennom alle innleggene, syns det ble veeel mange..! Jeg er lei av påstanden om at man absolutt MÅ prøve ut partneren sin før man gifter seg. Det er sikkert mange som blir lurt av denne tankegangen, for den virker på mange måter fornuftig. Sex er jo en sentral og naturlig del av et samliv. Jeg må si at jeg beundrer og er UTROLIG stolt av dem som vil vente med å ligge sammen til de gifter seg. Jeg syns det er merkelig at folk gjør narr av det. "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!" Med det mener jeg at det går an å vente til man er over atten og vel så det til man gifter seg. Umenneskelig og uten hensyn til hormonenes ville karusell? Kanskje det, kanskje det. Men så klapp litt for dem som til tross for alle "gode grunner" allikevel frivillig går gjennom denne torturen;) Du ga meg forresten dagens første latter, Ulvinnen! Ti poeng til deg:D Hyggelig at jeg ga deg en god latter, men hva var det jeg skrev som var så underholdende? Som et tips, så bør du nok legge inn innlegget ditt under trådstarter også, ellers skal det noe til at zakkoo leser det, så lenge etter at tråden ble startet. Jeg leste innlegget ditt fordi det var postet til meg, så jeg fant det på "svar til meg". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263616-vanskelig-for-kristne-%C3%A5-f%C3%A5-kj%C3%A6reste/page/5/#findComment-2150203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jmbp86 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hyggelig at jeg ga deg en god latter, men hva var det jeg skrev som var så underholdende? Som et tips, så bør du nok legge inn innlegget ditt under trådstarter også, ellers skal det noe til at zakkoo leser det, så lenge etter at tråden ble startet. Jeg leste innlegget ditt fordi det var postet til meg, så jeg fant det på "svar til meg". Jeg bare likte tonen i innlegget ditt. Syns det virker som om du har en artig måte å være på ved å være så likefrem og fleipe med folk;-) Jeg skal nok finne ut av dette med trådstarteren, men nå må jeg fortsette på en oppgave. Ha en fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263616-vanskelig-for-kristne-%C3%A5-f%C3%A5-kj%C3%A6reste/page/5/#findComment-2150225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg bare likte tonen i innlegget ditt. Syns det virker som om du har en artig måte å være på ved å være så likefrem og fleipe med folk;-) Jeg skal nok finne ut av dette med trådstarteren, men nå må jeg fortsette på en oppgave. Ha en fin dag! Takk for det. Ha en fin dag du også, og lykke til med oppgaven :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263616-vanskelig-for-kristne-%C3%A5-f%C3%A5-kj%C3%A6reste/page/5/#findComment-2150235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.