Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har det siste 1,5 året vært plaget med løs mage / diare og en del luft i magen. I perioder har det vært så ille at jeg må ta imodium (mange dager i strekk) for å kunne være sosial og ikke måtte på do hele tiden. Hvis jeg kjenner at jeg må på do, må jeg det akutt. I det siste har det ikke vært så ille, går på do en gang om dagen, etter frokost. men avføringen er ofte løs, med luft og også hard og løs på en gang. I tillegg lukter det veldig! Føler meg stort sett uggen i magen. Og har ubehag under navelen på venstre side. Av og til får jeg akutt smerte på samme sted. Så vondt at jeg ikke klarer stå. Jeg har vært hos lege og tatt mange prøver, men er visstnok frisk som en fisk...

Grunnen til at jeg spør på gynologisk side, er fordi noen nevnte cyste på eggstokken og at jeg burdte undersøke det. Men er dette symptomer på dette?

Har du noe formening om hva dette kan være? Føler ikke jeg har topp energi og er ofte trøtt.

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263643-mageeggstokk-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det har jeg helt klar mening om, det er ikke sammenhang mellom dine mageplager og mulig gynekologisk sykdom. Du har de karakteristiske symptomer på irritabel tykktarm og har sikkert snakket med din lege om behandling.

Det fokuseres alt for mye på cyster på eggstokkene som årsak til mange ulike plager. Cyster opp til 5 cm er ganske vanlige hos kvinner i alder hvor de ’legger egg’, og de forsvinner stort sett av seg selv. Det finnes andre typer cyster (tvillingecyster eller blodcyster, ’sjokoladecyster’) som ikke går bort. De oppdages som regel helt tilfeldig. Bukhulen er innstilt på at noe kan vokse seg stort, en gravid livmor gir i seg selv ikke smerter eller avføringsforstyrrelser (men svangerskapets hormonendringer kan gi forandringer som forstoppelse eller bekkenløsning). Dessverre kommer mange kvinner med eggstokk-kreft ikke til lege i tide fordi de ikke merker noe til svulstene som ofte vokser som cyster som man bli både 10 og 20 cm store. Så ikke tenk mer på det med cyster.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263643-mageeggstokk-smerter/#findComment-2115473
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...