Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er det som står i Felleskatalogen vedrørende Graviditet og Amming under Zomig:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerhet for zolmitriptan hos gravide er ikke klarlagt. Preparatet bør kun benyttes hos gravide, dersom nytte av behandlingen oppveier mulig risiko for fosteret. Overgang i morsmelk: Opplysninger om overgang i human melk foreligger ikke. Forsiktighet må utvises ved ev. bruk av zolmitriptan hos ammende. Amming bør unngås de første 24 timer etter tablettinntak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263741-migrene/#findComment-2117102
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til Zomig, men bruker Imigran selv. Og om disse preparatene er relativt like (trekker sammen blodårene når du tar de), så skal det ikke være farlig å ta de så lenge du ikke er gravid. Men etter at du har blitt gravid er det kun Paracet som er lov.

Jeg har hatt mer hodepine enn noen gang etter at jeg ble gravid, og Paracet hjelper jo ikke så jeg holdt rett og slett på å bli gal. Det var like før jeg hoppet i havet...., men nå har det heldigvis blitt bedre.

Men hør med legen din, han/hun kan svare deg på om Zomig er skadelig på noe vis. Imigran er det ikke, men kan ikke ta det nå som jeg er gravid.

Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263741-migrene/#findComment-2121869
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...