Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som er/har vært gravide som har fibromyalgi her?

Jeg er 33 uker på vei og har fibromylagi. Har vært veldig bra hele svangerskapet med lite smerter, men er veldig trett. Det jeg lurer på er om fibromyalgien kan virke inn på fødselen? Har fødselen forløpt normalt?

Før jeg ble gravid hadde jeg veldig mye vondt i musklene og hadde veldig lite krefter i musklene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263814-graviditet-og-fibromyalgi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk diagnosen fibromyalgi etter fødselene mine, men hadde plager i mange, mange år så sikkert hatt fibromyalgi mange år før diagnosen ble stilt.

Mine svangerskap var veldig gode, jeg var i bedre form da enn ellers, merkelig nok....

Fødselene også helt normale så fibromyalgien hadde nok ingen innvirkninger.

Lykke til!!

Jeg fikk diagnosen fibromyalgi etter fødselene mine, men hadde plager i mange, mange år så sikkert hatt fibromyalgi mange år før diagnosen ble stilt.

Mine svangerskap var veldig gode, jeg var i bedre form da enn ellers, merkelig nok....

Fødselene også helt normale så fibromyalgien hadde nok ingen innvirkninger.

Lykke til!!

Takk for det! :) Svangerskapet mitt har også gått veldig bra. Blir spennende å sjå korleis fødselen blir...

• 2 uker senere...

Jeg er gravid i 24. uke, og har mistanke om at jeg har fibromyalgi, men har ikke fått det fastslått ennå. Fysioterapeuten min mener det samme (og jeg hadde ikke nevnt min egen mistanke om det for ham). Har også artrose i knærne, men har plager i hele kroppen, så det er "noe" mer, mest sannsynlig fibromyalgi. Har også flere slektninger på min mors side som har dette.

Smertene har vært litt variable hittil i svangerskapet, men stort sett bedre enn jeg på forhånd fryktet det kunne bli. Så jeg er ved godt mot, både for ukene foran meg, og for selve fødselen. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...