Gå til innhold

hvordan skaffe seg nye nettverk i ny by?

Anbefalte innlegg

Gjest etablert og desperat!

er i en liten "livsendring", dvs: mange venner, men de er spredt i andre byer/land.

de jeg bor i samme by med har jeg vanligvis gått mye sammen med helt fra videregående, og vi er snart ferdig med studier.

jeg har hatt kjæreste lenge, og alltid vært sosial. det er derimot ikke mine single venner når de får kjæreste.

situasjonen nå er at de, og muligens jeg/kjæreste flytter til annen og samme by. jeg innser at jeg må begynne å skaffe meg nye nettverk i tillegg til disse da de nok ikke blir mer sosiale med tiden...

så hvordan skaffer man seg egentlig ¨"nære" venner når man selv har kjæreste og er på midt/slutten av 20 årene?

jeg merker meg at andre bekjente venneflokker har bare holdt sammen hele tiden, men dette gjelder altså ikke lengre i vår venneflokk.

jeg er utrooolig lei av å være den kule etablerte venninna som alle single ser opp til siden jeg klarer å være 5 sek uten kjæresten min, og så når de selv får kjæreste forvinner de som fluer.

har forresten ikke barn enda.

jeg blir snart sprøøø, og trenger råd fra noen som har vært gjennom noe av det samme!

dette er nemlig mye mer vanskelig enn man skulle tro på forhånd.....

mange andre har jo allerede sine etablerte venneflokker, og det er kjempevanskelig å skulle komme inn i dem!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263855-hvordan-skaffe-seg-nye-nettverk-i-ny-by/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde dette, å flytte til ny plass. Mine venner fra gamlestedet er absolutt ikke slike som forsvinner når de får ny kjærste.. de klarer også å puste heldigvis.

Dog er det så vanskelig å finne nære venner på ny plass, at jeg dropper hele greia og flytter hjem igjen.

Var litt i samme situasjon en gang. Det ble lettere da vi fikk barn...

Ellers via jobb, andre aktiviteter som feks trening? andre hobbyer? Følg litt med på hva som skjer, kurs osv. Man kan være heldig i noen nabolag også, varierer veldig... Hva med nettet, feks blink, nettby?

Og så er du jo HER da, hvor skal du flytte? :-)

Gjest Printerikke

Jeg prøvde dette, å flytte til ny plass. Mine venner fra gamlestedet er absolutt ikke slike som forsvinner når de får ny kjærste.. de klarer også å puste heldigvis.

Dog er det så vanskelig å finne nære venner på ny plass, at jeg dropper hele greia og flytter hjem igjen.

Ja, og selv det å vende tilbake igjen til gamle venner, kan være vanskelig nok..har jeg erfart;-)

Ja, dette er et godt spørsmål... Den eneste trøste jeg har fått fra andre som har vært i samme situasjon er at det blir lettere når man får barn. Men jeg kan jo ikke sette i gang med barn bare fordi jeg trenger et sosialt nettverk utenom min samboer!

Jeg har bodd her i tre år, og det er først NÅ det begynner å skje noe. Jeg har funnet en nabo som jeg går og drikker kaffe sammen med innimellom. Og så har jeg funnet ei som jeg trener med innimellom. Og suuuuger til meg all sosial kontakt med kollegaer på jobb.

Det er tøft og vanskelig. Stort sett går det greit fordi jeg har blitt så vant til å ikke ha nære og gode venner rundt meg, men innimellom så blir jeg veldig sår og lei meg også. Det ER et savn. Jeg trenger noen som jeg kan treffe uten min samboer, noen som er "mine" på en måte... Men, som du har skjønt så er det vanskelig...

Det jeg har lært etter tre år er hvertfall at man ikke kan være så kresen... Jeg har ikke "forkastet" noen fordi jeg har vært kresen, men jeg har nok ikke satt nok pris på noen av de jeg har hatt litt kontakt med fordi de ikke har vært like nok de vennene jeg hadde rundt meg før. For det er jo det jeg har lett etter, erstatning... Men, jeg finner ikke de samme vennene her, så man får bare lære seg å sette pris på forskjeller! Og nå begynner jeg å bli kjent med flere som er i andre stadier av livet enn meg, som jeg har lært å sette pris på- og jeg har lært å sette pris på andre som har andre interesser enn meg også. Man MÅ ikke være like for å trives i samme selskap :-)

• 2 uker senere...

Godt spørsmål. Jeg vil tro at å melde seg på aktiviteter vil være en god ting, enten det er gjennom jobb eller annet. For eksempel kan man bli medlem i dyrebeskyttelsen, amnesty, eller diverse andre organisasjoner. Om man er litt mer kreativ av seg kan man kanskje lete opp et kor, en dansegruppe eller noe.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...