Dominique Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hei,Jeg håper du kan hjelpe meg. Jeg er 34 år gammel og gravid for første gang. Er nå 11 3 uker på vei. Helt siden uke 5 har jeg vært plaget av sterk halsbrann (har aldri hatt det tidligere). Faktisk uansett hva jeg spiser. Det har resultert i at jeg kun kan spise loff og lyst knekkebrød med skinke og litt ost for å holde det sånn noenlunde i sjakk. Alt annet går fryktelig galt. Noen ganger er det så vondt og ubehagelig at jeg kaster opp. Jeg har også en ekstrerm stinn/metthetsfølelse, spesielt hvis jeg prøver meg på noe annet enn lyst brød (det skal bare en munnfull til). Denne stinne følselsen varer gjerne i 8 timer av gangen og da får jeg ikke i meg annen mat den dagen. Symptonene er slik: enten brennende følelse i mage og bryst, men i det siste en mer gnagende og vond følelse i brystet,som en klump, akkurat som om maten blir liggende igjen og irritere i spiserøret. Jeg har gått ned fra 46 til 42.7 kg siden dette begynte. Har snakket med lege som har sykemeldt meg i to uker, og som mener dette vil gi seg om noen uker når den nye fasen av gravidieten setter inn. Hva tror du om dette? Jeg føler meg litt desperat for jeg har lyst til å spise men det straffer seg så voldsomt at jeg makter det ikke. Dessuten så kommer det som regel opp igjen hvis jeg ikke spiser loff. Jeg spiser mange små loff-måltider for å få i meg mat. Jeg er veldig takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264065-voldsom-halsbrann-og-ekstrem-metthetsf%C3%B8lelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det lyder ikke som vanlig svangerskapskvalme, men det man betegner som refluks. Under graviditet kan muskulaturen påvirkes mange steder i kroppen, for eksempel kan lukkemuskelen til magesekken svekkes så det sure mageinnholdet kommer opp i spiserøret og irriterer. Forsøk med Gaviscon mikstur eller tyggetabletter som kan kjøpes uten resept. Det legger seg som en plugg og hindrer magesyre å komme opp i spiserøret. Du skal ikke legge deg etter et måltid. Hvis det ikke hjelper og du fortsatt går ned i vekt, synes jeg at du igjen skal snakke med din lege. Jeg håper du snart får det bedre og kan glede deg fult ut over graviditeten. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264065-voldsom-halsbrann-og-ekstrem-metthetsf%C3%B8lelse/#findComment-2122506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.