Gå til innhold

Fastlegebytte - journal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva man gjør med journalen sin hvis man bytter fastlege? Må man be om å få med journalen til den nye legen, sendes den over osv.

Gjest Smootheri
Skrevet

Om det er på samme legesenter så skjer vel dette automatisk.

På legesenteret min mor bruker ligger journalen hennes tilgjengelig på hele legesenterets datasystemer.

Slik at om hun ringer på kontordama, så kan hun gå rett inn på journalen hennes og svare på eventuelle spørsmål om prøvesvar eller annet.

På legesenteret mitt gikk legen rett inn på journalen min fra laboratoriets data, derfor tror jeg det går an å gå inn på journalen din fra alle senterets maskiner bare man har personnummeret eller en kode(?).

Ved fastlegeskifte, er det ikke bare navnet som blir overført til ny lege da? slik at det andre går av seg selv ettersom det allerede er i systemet???

Skrevet

Jeg gjorde i allefall ingen ting da jeg bytta fastlege.

Gjest annlovinda
Skrevet

Når jeg byttet fastlege, måtte jeg be om at journalen ble sendt min nye fastlege.

Dette var da på to forskjellige legesentre. Er det på samme legesenter ligger journalen allerede klar for ny fastlege.

Gjest mandolina
Skrevet

Mannen min måtte hente journalen hos sin gamle fastlege og levere til ny fastlege.

Den gamle fastlegen var blitt syk og langtidssykemeldt og ingen til å ta over praksisen.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...