Gjest gudi Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Noen som vet hva man gjør med journalen sin hvis man bytter fastlege? Må man be om å få med journalen til den nye legen, sendes den over osv. 0 Siter
Gjest Smootheri Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Om det er på samme legesenter så skjer vel dette automatisk. På legesenteret min mor bruker ligger journalen hennes tilgjengelig på hele legesenterets datasystemer. Slik at om hun ringer på kontordama, så kan hun gå rett inn på journalen hennes og svare på eventuelle spørsmål om prøvesvar eller annet. På legesenteret mitt gikk legen rett inn på journalen min fra laboratoriets data, derfor tror jeg det går an å gå inn på journalen din fra alle senterets maskiner bare man har personnummeret eller en kode(?). Ved fastlegeskifte, er det ikke bare navnet som blir overført til ny lege da? slik at det andre går av seg selv ettersom det allerede er i systemet??? 0 Siter
Lurveline Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Jeg gjorde i allefall ingen ting da jeg bytta fastlege. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Når jeg byttet fastlege, måtte jeg be om at journalen ble sendt min nye fastlege. Dette var da på to forskjellige legesentre. Er det på samme legesenter ligger journalen allerede klar for ny fastlege. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Mannen min måtte hente journalen hos sin gamle fastlege og levere til ny fastlege. Den gamle fastlegen var blitt syk og langtidssykemeldt og ingen til å ta over praksisen. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.