Gjest SSRI og litt til Skrevet 3. mai 2001 Del Skrevet 3. mai 2001 Hei Jeg har hatt veldig-langt-nede-depresjoner flere ganger ila de siste årene. Jeg har hatt flere turer inn der hvor jeg ikke lenger er mentalt tilstede i verden, =skikkelig syk, men jeg har aldri hatt psykotiske gjennombrudd. Legen skrev ut SSRI ( zoloft) så nå er jeg helt frisk når jeg husker på å ta medisinen. (50 mg morgen/kveld) Hvis jeg glemmer å ta medisinen f.eks om kvelden er jeg knallsyk med en gang, og merker at jeg forsvinner inn i depresjonen igjen og får store problemer med å se utover og konsentrere meg om det som skjer ute i verden. Jeg raser regelrett ned igjen. Hvis jeg da tar medisinen får jeg sjelefred etter 2-3 timer og er i fullt vigør igjen. Kuult sant ?? 1.) Må jeg ta medisinen resten av livet ? 2.) Er hjernen min helt ødelagt i funksjonen siden jeg er så avhengig av SSRI ? 3.) Er jeg nødt til å stadig øke dosen med SSRI for å få tilstrekkelig effekt? 4.) Hva kaller du dette fenomenet og er det normalt ? Er det det som er biologisk depresjon? 5.) Kommer jeg til å bli bedre hvis jeg blir behandlet med SSRI i noen måneder? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26425-nhd-vedr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. mai 2001 Del Skrevet 3. mai 2001 1.) Må jeg ta medisinen resten av livet? Du må nok ikke, men det vil sikkert være det fornuftigste. Du må i det minste da dem 3-5 år. 2.) Er hjernen min helt ødelagt i funksjonen siden jeg er så avhengig av SSRI? Nei, hjernen din er nok i orden bortsett fra at du har vært så uheldig å få depresjonssykdommen. 3.) Er jeg nødt til å stadig øke dosen med SSRI for å få tilstrekkelig effekt? Noen må det, men de færreste slipper det. 4.) Hva kaller du dette fenomenet og er det normalt ? Er det det som er biologisk depresjon? Dette er nok en biologisk depresjon. 5.) Kommer jeg til å bli bedre hvis jeg blir behandlet med SSRI i noen måneder? Ja, helt sikkert. Men som skrevet ovenfor. Du må ta AD i mange år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26425-nhd-vedr/#findComment-108441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.