anry Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Har gjennomført 3 keisersnitt som har gått bra.Under siste var det en del sammenvoksninger. De siste fem årene har jeg hatt plager i øvste del av magen, alt frå en gang i mnd til 4- 5 ganger i året. Ofte kommer disse plagene i løpet av natten. Da er det vondt å ta under ribbebena på begge sider. Har ikke hatt slike smerter mer enn 4 ganger siden i sommer. I sommer var jeg gravid og plagene varte i 3 dager. Har en slik periode igjen nå. Med smerter under kanten av ribbe bena på begge sider.Vondt å tykke der. Etter lange do besøk kommer kanskje litt luft. Hører litt bobling i magen, uten at noe kommer ut. Kjenner og smertene høgt på ryggen. Spesielt på venstre side fremme og bak rett nedenfor brystet. Iløpet av to dg er smertene nesten borte på dag, men kommer igjen på ettermiddag.Får litt luft ut.Når jeg er bra igjen tar det lang tid før dette kommer tilbake. Da har jeg sjelden smerter i mageregionen. Smertene kan minne om luftsmertene etter keisersnittet. Har tidligere vert behandlet med medisiner for høyt stoffskifte, som nå er innen for normalen. Avføring hver dag. Litt fast,klumper, normal farge. Kan plagene mine komme av luft? 0 Siter
Jeg er ei høne Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 For meg høres dette veldig ut som gallesteins-anfall. Har hatt dette selv, og beskrivlesen din passer med hvordan jeg opplevde det. Få time hos legen din og be om en ultralyd Da vil de se med en gang om det er detteosm plager deg. Er utrolig vondt, så dette må du få gjort noe med, dersom det er dette som plager deg da. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Dette kan absolutt være forenlig med "irritabel tarm", les litt om dette her i DOL. Betyr at tarmen "fungerer ujevnt, ikke at det er noe strukturelt galt. At du er fin i lange perioder er et godt tegn. Prøv å finn sammenheng med mens.-syklus. Mange kvinner får forbigående "tarm-lammelse" og forstoppelse ( gir luft) en periode omkring eggløsning. Noen er værre premenstruelt, pga væske-ubalanse som kan påvirke tarmene. Prøv eventuelt også noe syre-nøytraliserende; enkelte syre-smerter kan være værst nattlig, kan også være sekundære til treg tarmfunksjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.