Gå til innhold

Redd for å miste meg selv

Anbefalte innlegg

Gjest Forelsket..!

Har jeg møtt en kjekk mann som jeg føler for å involvere meg videre med, men jeg er så redd for å bli såret..

De første ukene holdt jeg ham på god avstand og sa også til ham at jeg trengte tid og at han ikke måtte pushe for mye,

Nå etter en måned, begynner jeg å føle meg tryggere på ham og fortalte at jeg var glad i ham. Han ble glad.

Senere samme kveld kom vi i en dum diskusjon etter å ha fått for mye innabors. Og han sa ting om jeg slett ikke hadde ventet fra ham. Og jeg ble skuffet og sint!! Nå var jeg selv full og urimelig, men likevel..

Nå er jeg redd han ikke liker meg lenger, og jeg får vondt i magen av tanken. Så jeg vil unnskylde meg og gjøre alt godt igjen.

MEN, jeg ble jo sint for en grunn! Jeg blir alltid så redd for å bli avvist.

Føler meg så sårbar nå når jeg endelig har sagt hva jeg føler.

Har jo negative ting å si om han også, så kanskje er det bra om vi skiller lag her....

Når jeg endelig har "åpnet" meg, blir jeg så avhengig og vil være sammen hele tiden..

Blir så intens og forelsket.

Hvordan skal jeg komme nært og likevel holde litt avstand. Føler at jeg mister meg selv litt når jeg går inn i et forhold.

Noen gode råd??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264418-redd-for-%C3%A5-miste-meg-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å være forelsket, eller å komme til å elske noen er kjempeskummelt, for det er aldri noen garanti for at man blir elsket like mye tilbake. Det er en risiko man må løpe for å bli elsket igjen.

Hopp i det, vis ham at du er glad i ham gjennom kjærtegn og omsorg, hvis du føler han har de kvaliteter som din kjæreste gjerne skal ha. Fortell ham hvor lekker han er akkurat når han "gjør sånn og sånn", så skal han nok bli helt vill etter deg. Han må jo bli enormt usikker på deg, hvis du gjentagne ganger dytter ham vekk og sier du trenger tid. Han er jo også et menneske med følelser, som også er redd for å bli avvist.

Du må finne ut av med deg selv hva som er årsaken til at du vil "henge på ham" hele tiden. Vis ham at du er et selvstendig, uavhengig individ, som har det godt med deg selv, og som har et liv utover hans. Menn faller for sterke kvinner med sterke meninger, men av den grunn skal man ikke gå hen og bli urimelig.

Det er et spørsmål om tillit, og gi slipp innimellom er super viktig for at et forhold skal holde seg sterkt. Og du vil vel gjerne også bevare litt av spenningen? Det er altså vanskelig når man henger sammen konstant. La ham få noen guttekvelder for seg selv, og gå for din egen del ut med venninner og hygg deg, så vil dere kunne oppnå tillit og respekt for hverandre gjennom å gi frihet og plass.

4barns mor-77

Det som er så fint ved å være glad i noen er at man etterhvert lærer seg at det går ann å bli enig om at man er uenige...;)

Javel, kanskje han sa noe dumt. Og kanskje du reagerte sterkere enn du ville gjordt om du var edru...

Men vi respekterer vel hverandre, og hverandres meninger?

Går ut fra det ikke var snakk om noe ulovlig/uetisk el..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...