Gå til innhold

Liten kul på testikkelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. For noen uker siden var jeg plaget av lettere ømhet på min venstre testikkel, og da jeg sjekket den oppdaget jeg en liten kul på siden av testikkelen. Ømheten gikk etterhvert over, men kulen er der fremdeles. Den er veldig liten, og noen ganger tydeligere enn andre ganger. Det er vansklig å si om den er myk eller hard. Den er ikke veldig vond å ta på med mindre jeg klemmer hardt. Jeg har ikke oppdaget noen andre symptomer på kreft, men blir jo litt redd. Hvor lang tid kan man ha en kul med kreft før man merker andre symptomer? Og hvor stor (liten) pleier en slik kul å være?

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Hei,

Du behøver ikke tenke på det verste alternativet. En kul på testikelen behøver ikke nødvendigvis være kreft. Det kan f. eks. være rester etter en lokal infeksjon, som er blitt innkapslet. Det kan være vanskelig å stille diagnose på en slik tilstand. I alle fall er det ganske galt at du prøver å gjøre det selv. Jeg kan ikke bidra med så veldig mye, fordi det er helt nødvendig med en undersøkelse for å stille diagnose. Jeg anbefaler sterkt at du oppsøker lege, gjerne din fastlege for å få dette undersøkt. Er det noe suspekt for en alvorlig tilstand vil han/hun ganske sikkert sende deg videre til spesialist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...