roxor_boxor Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Hei, jeg har har i en halvannen ukes tid nå hatt ubehag i halsen(strupen). Det er ikke smerter, men kjennes ut som om noen konstant trykker en finger på halsen, ca 2-3 cm under strupehodet. Periodevis(snakk om noen timer i slengen) har resten av halsen føltes litt opphovnet, omtrent som om jeg hadde spist en sterk chili. Jeg har ikke vondt når jeg svelger, er ikke hes, har ingen kuler/opphovnede lymfer, og er ikke syk for øvrig, men dette begynner å bli særdeles plagsomt. Jeg lurer på hva dette kan være og om jeg evt bør oppsøke lege. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Kanskje kan du ha fått en liten skade ( trykk ) mot halsen utvendig, eller innvendig i form av f.eks fiskeben?. da bør det gradvis forsvinne neste dagene. Kanskje bør legen undersøke skjoldbrusk-kjertelen og funksjonen av denne. Hadde jeg visst alder og kjønn kunne jeg skrevet mer om mest sannsynlige plager. Men uansett; uvanlige smerter i halsregionen bør undersøkes, kanskje vil fastlegen henvise deg til en øre-nese-hals spesialist; denne kan med instrumenter titte helt ned mot strupehodet innvendig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.