Gå til innhold

Har jeg en spiseforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

Gjest anmart

Jeg er plaget med et problematisk forhold til mat.Jeg går i behandling hos psykolog pga bl.a.depresjon,men jeg føler at hun ikke tar meg på alvor når det gjelder spiseproblemene mine.Derfor begynner jeg å lure på om det bare er jeg som overreagerer.Problemet mitt er at jeg overspiser hver eneste dag.Før kastet jeg opp maten (fra jeg var ca.11 år)men fra 18-19 år alderen (jeg er nå 23)begynte jeg å overspise uten å kaste opp.Jeg bruker ekstremt mye penger på mat(er alltid i trøbbel økonomisk).Dessuten stresser jeg alltid med at jeg må ha nok mat tilgjengelig,bare sånn i tilfelle.Hvis jeg prøver å la være å overspise en dag,får jeg voldsom angst,blir rastløs og tankene raser i hodet.De gangene jeg ikke har mulighet til å overspise(skjer som regel pga at jeg mangler penger)prøver jeg å dempe angsten og de kaotiske tankene med alkohol eller jeg selvskader(kutter).I perioder prøver jeg å kompensere for matinntaket ved å faste.Da kan jeg gå opptil en uke uten mat,men da sprekker jeg.For meg har dette blitt en uholdbar situasjon.Er dette en spiseforstyrrelse eller lider jeg bare av total mangel på selvdisiplin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26445-har-jeg-en-spiseforstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...