Gjest hambro Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Legen min sier jeg har atopisk eksem fordi jeg klør så veldig, og har hatt litt utslett. Etter en ukes tid var utslettet borte, men kløen blir verre og verre.Jeg er høygravid og tror derfor det er svangerskapskløe. For innebærer ikke atopisk eksem at man har utslett?? 0 Siter
4barns mor-77 Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Min sønn har atopisk eksem, og klødde seg til blods første gang når han var et par måneder gammel. Dèt det går på, sier legen og hudlegen, er at man har sensitiv hud som blir tørr. Når huden blir tørr, så klør man. Og dermed kommer "utslettet". Vi har vært på "eksem-kurs" og fikk følgende forslag til behandling: "bad" den kløende kroppsdelen i kaliumpermangnatgnat(?) fåes kjøpt på apotek. Smør med eksem salve(kortison?) som du sikkert har fått/hørt snakk om hos legen. (vet ikke om den kan brukes av gravide) og deretter f.eks locobase fet krem. Men om du har fått denne kløen i forbindelse med svangerskapet, så er det vel trolig svangerskaps kløe du har? Søk på begge deler på nettet, og lek doktor selv? Hvem kjenner vel kroppen din bedre enn deg? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.