Gå til innhold

Atopisk eksem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min sier jeg har atopisk eksem fordi jeg klør så veldig, og har hatt litt utslett.

Etter en ukes tid var utslettet borte, men kløen blir verre og verre.Jeg er høygravid og tror derfor det er svangerskapskløe. For innebærer ikke atopisk eksem at man har utslett??

4barns mor-77
Skrevet

Min sønn har atopisk eksem, og klødde seg til blods første gang når han var et par måneder gammel.

Dèt det går på, sier legen og hudlegen, er at man har sensitiv hud som blir tørr. Når huden blir tørr, så klør man. Og dermed kommer "utslettet".

Vi har vært på "eksem-kurs" og fikk følgende forslag til behandling: "bad" den kløende kroppsdelen i kaliumpermangnatgnat(?) fåes kjøpt på apotek. Smør med eksem salve(kortison?) som du sikkert har fått/hørt snakk om hos legen. (vet ikke om den kan brukes av gravide) og deretter

f.eks locobase fet krem.

Men om du har fått denne kløen i forbindelse med svangerskapet, så er det vel trolig svangerskaps kløe du har?

Søk på begge deler på nettet, og lek doktor selv? Hvem kjenner vel kroppen din bedre enn deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...