ingrid70 Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Har i det siste plagdes veldig med ekstremt illeluktende fis. Det er utrolig plagsomt da jeg har en jobb der jeg alltid er rundt masse mennesker. Magen føles også veldig oppblåst, kan se ut som jeg er gravid langt på vei til tider, noe som også har skapt noen flaue situasjoner. Men det verste er altså lukten som er veldig hemmende. Lukter skikkelig råttent. Har lagt om kostholdet en del det siste og har lest at det kan være en medvirkende årsak til luft i magen. Spiser mye frukt og grønt, drikker ikke melk spiser nesten ikke brød, men spiser til gjengjeld veldig mye grovt knekkebrød. Drikker mye vann og en del kaffe, og gjerne ett glass tomatjuice hver dag. Trener også 2 ganger i uken. Sluttet å røyke for ett år siden. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Prøv å les litt om "irritabel tarm" her i DOL. Når magen fungerer tregt eller ujevnt kan lukten bli værre. prøv gjerne Biola-melk; som gjenoppretter normalfloraen. Andre søte melkeprodukter kan forværre mageproblemer. kanskje kan du redusere litt på luft-dannende mat; frukt og grønt en periode. Kanskje er forklaringen en omgangssyke eller dårlig mat en stund tilbake i tid ( sjelden mer enn 2 uker). Dette vil gå over av seg selv. Blod/slim, vedvarende diare, smerter eller nedsatt allmenntilstand bør medføre lege-sjekk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.