Gå til innhold

Er det så lett å gi blaffen i de man har hjemme?

Anbefalte innlegg

Gjest Er det verdt det ?

Jeg har opp igjennom årene vært på utrolig mye firmareiser og arrangementer i jobbregi. Var på et nylig det er derfor jeg sitter og tenker på dette nå.

Er det virkelig så lett å gi blaffen i de man har hjemme?

Jeg jobber nå i et relativt stort firma, men har tidligere jobbet i små firmaer også, og så samme tendenser der.

Et par uker før arrangementet vi nylig var på, dreide lunsjpraten seg mye om festen som skulle komme, og hvem kvinner/menn i systemet som var noe å se på, og hvem man skulle danse med osv.

Og når vi er på arrangementet, så klines og klåes det i kriker og kroker, og måtte gudene vite hva som skjer etter at baren er stengt, men ryktene tilsier jo at det skjer litt av hvert.

Er man singel er jo ikke dette et problem, men de fleste hos oss er i en alder hvor man er etablert med mann/kone og små barn.

For min egen del er dette helt utenkelig. Jeg er mer av oppfattelsen av at dersom jeg har det så kjedelig hjemme at jeg må ut for å finne meg noe å spe på med, så får jeg heller flytte ut før jeg tar det skrittet. (jeg er også etablert, godt gift og har barn).

Mens for veldig mange er visst dette helt akseptert.

Jeg syns det er forferdelig trist at det skal være sånn jeg. Så gammeldags er nå jeg. Man har liksom forpliktelser både til den andre halvdel hjemme, samt barna. Så hvorfor sette alt det på spill for å kline litt en kveld liksom...?

(hverken jeg eller min mann hadde tolerert noe sånt i allefall)

Jeg fatter ikke at det er verdt det. Hvordan innstilling har dere til sånt ?

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg. Visst kan man tulle og flørte, men tanken på sex med en annen enn kjæresten byr meg nesten i mot.

Hvis kjærligheten til og omtanken for partneren er sterk nok, er det ikke fristende eller aktuelt å være sammen med andre.

Tidligere tenkte jeg at troskap er noe man må jobbe for, et slags offer, prisen man må betale for å være i et forhold. Nå føler jeg det ikke sånn.

Men det ser ut til at mange er helt uenige i dette, de unnskylder seg med at de "lever bare en gang" og trenger bekreftelse fra andre for å blomstre. Og er fryktelig egoistiske.

Ja, for enkelte (ganske mange) så er det visst så enkelt. Jeg har sett så utrolig mye rart at jeg kommer til å være kjemperedd for å sende en eventuell fremtidig kjæreste på slike firmaturer (eller bare julebord for den saks skyld).

Og ofte er det den man trodde det minst om som er verst!

Enig med deg. Forstår ikke at det går an å gjøre sånt.

Når det er sagt så merker jeg selv at det jo er smigrende å få oppmerksomhet - og jeg kan også bli betatt av andre (men viser det ikke) - og jeg kunne aldri vært utro. Og den betattheten går over...

Grensen min går med å danse med andre - å kline/kysse er å gå over streken.

Syns også det er å gå over streken å "legge for mye an på" en annen. Syns noen mannfolk går for langt akkurat der når jeg vet de er i et forhold med eller uten barn. (sikkert kvinner også)

Har sett litt av vært på firmafester - men det er ikke sånn overalt (ikke der hvor jeg er nå ihvertfall).

Synes også det er trist. Nå har jeg ikke familie eller barn selv, men jeg håper ikke at jeg vil bli en slik utrojævel når den tid kommer.

Håper ikke vi er gammeldagse som står for dette. Tragisk hvis utroskap vinner aksept i samfunnet.

Enig med deg. Forstår ikke at det går an å gjøre sånt.

Når det er sagt så merker jeg selv at det jo er smigrende å få oppmerksomhet - og jeg kan også bli betatt av andre (men viser det ikke) - og jeg kunne aldri vært utro. Og den betattheten går over...

Grensen min går med å danse med andre - å kline/kysse er å gå over streken.

Syns også det er å gå over streken å "legge for mye an på" en annen. Syns noen mannfolk går for langt akkurat der når jeg vet de er i et forhold med eller uten barn. (sikkert kvinner også)

Har sett litt av vært på firmafester - men det er ikke sånn overalt (ikke der hvor jeg er nå ihvertfall).

"Syns også det er å gå over streken å "legge for mye an på" en annen. Syns noen mannfolk går for langt akkurat der når jeg vet de er i et forhold med eller uten barn. (sikkert kvinner også)"

Tro meg; kvinner er verre enn menn her.

Det beste er vel kanskje om man jobber på samme arbeidsplass som kona.

Hva hadde du gjort om du fikk vite at kjæresten/ektefellen hadde vært utro på en slik tilstelning?

Annonse

Ja, for enkelte (ganske mange) så er det visst så enkelt. Jeg har sett så utrolig mye rart at jeg kommer til å være kjemperedd for å sende en eventuell fremtidig kjæreste på slike firmaturer (eller bare julebord for den saks skyld).

Og ofte er det den man trodde det minst om som er verst!

Har vært på mange firmafester og reiser jeg, men har aldri sett noe klining i kriker og kroker for sånt har vi ikke tid til å tenke på når vi er på fest.

Vi drikker og danser på bordet vi:)

Har vært på mange firmafester og reiser jeg, men har aldri sett noe klining i kriker og kroker for sånt har vi ikke tid til å tenke på når vi er på fest.

Vi drikker og danser på bordet vi:)

_Du_ drikker og danser på bordene - og får ikke med deg det som skjer i krokene. ;)

Neida, det er klart det ikke er slik overalt, og det er ikke slik at folk står og kliner i krokene der resten av folket er. Men summen av alt jeg ar sett, hørt og opplevd gjør meg skeptisk ja.

Jeg er av samme oppfatning som deg. Helt utrolig at man kan gi så faen fordi man er full og synes sekretæren er sexy i den røde kjolen.. Også så flaut det må være når man kommer på jobb mandag da! Alle vet du er gift, og alle vet du har vært utro. Hadde skamma meg til døde.

Nei, jeg gir ikke faen i mannen og sønnen min, jeg drikker, flørter, danser og har det moro på firmafester og det mener jeg er lov, så leneg det er uskyldig moro. Blir heller ikke sint om mannen min flørter litt, det er lov så lenge det ikke er baktanker med det. De fleste der jeg jobber vet jeg er opptatt, men hvis det allikevel er noen som prøver seg blir de høflig avvist, først gang, ikke fult så høflig avvist andre gang. :)

"Syns også det er å gå over streken å "legge for mye an på" en annen. Syns noen mannfolk går for langt akkurat der når jeg vet de er i et forhold med eller uten barn. (sikkert kvinner også)"

Tro meg; kvinner er verre enn menn her.

Det beste er vel kanskje om man jobber på samme arbeidsplass som kona.

Hva hadde du gjort om du fikk vite at kjæresten/ektefellen hadde vært utro på en slik tilstelning?

Vel - JEG som kvinne er ikke værre enn de menn som har prøvd seg...

Vårt forhold hadde ikke vart om mannen min hadde vært utro nei (og det vet han).

hidi, the scorpion

Synes også det er trist. Nå har jeg ikke familie eller barn selv, men jeg håper ikke at jeg vil bli en slik utrojævel når den tid kommer.

Håper ikke vi er gammeldagse som står for dette. Tragisk hvis utroskap vinner aksept i samfunnet.

Utviklingen går fortere enn man klarer å følge med. dansk ekspertise anbefalte nettopp utroskap som et "krydder" i samlivet....

Jeg er 43 år og håpløs gammeldags på visse områder, har jeg forstått, så velkommen i klubben.

hidi, the scorpion

Tror flertallet finner ut at det ikke var verdt det!

Noen få, som lever i et forhold, som virkelig skranter, kan få ett nytt liv. Men det er svært få!

Jeg mener at man skal være trofast i et forhold, uansett hvor mye det skranter...Så mye mer ærlig å forlate partneren under de rette premissene..

Utviklingen går fortere enn man klarer å følge med. dansk ekspertise anbefalte nettopp utroskap som et "krydder" i samlivet....

Jeg er 43 år og håpløs gammeldags på visse områder, har jeg forstått, så velkommen i klubben.

Utroskap anbefales av ekspertise, LOL! Jaja, jeg er 22, men dette hadde jeg ikke fått meg meg. Men hvis det aksepteres av allmennheten så har jeg ennå tid til å tilpasse meg. Greit, la oss alle være utro!

Annonse

hidi, the scorpion

Utroskap anbefales av ekspertise, LOL! Jaja, jeg er 22, men dette hadde jeg ikke fått meg meg. Men hvis det aksepteres av allmennheten så har jeg ennå tid til å tilpasse meg. Greit, la oss alle være utro!

Du kan lese det på mozon. no.

Jeg foretrekker gammeldags!

Jeg er helt enig med deg. Visst kan man tulle og flørte, men tanken på sex med en annen enn kjæresten byr meg nesten i mot.

Hvis kjærligheten til og omtanken for partneren er sterk nok, er det ikke fristende eller aktuelt å være sammen med andre.

Tidligere tenkte jeg at troskap er noe man må jobbe for, et slags offer, prisen man må betale for å være i et forhold. Nå føler jeg det ikke sånn.

Men det ser ut til at mange er helt uenige i dette, de unnskylder seg med at de "lever bare en gang" og trenger bekreftelse fra andre for å blomstre. Og er fryktelig egoistiske.

*nikker*

"Hvis kjærligheten til og omtanken for partneren er sterk nok, er det ikke fristende eller aktuelt å være sammen med andre.

Tidligere tenkte jeg at troskap er noe man må jobbe for, et slags offer, prisen man må betale for å være i et forhold. Nå føler jeg det ikke sånn. "

Det har vel noe å gjøre med at det forholdet en er i er riktig, og jeg kunne aldri tenke meg å være utro.

Når forholdet er så bra så har en ingen ønsker om å gjøre noe som kan ødelegge dette. Det samme sier samboeren.

Det foregår mye i krokene på julebord og firmafester ja.

Jeg ville aldri gjøre noe som kunne ødelegge forholdet jeg er i nå, og samboeren min sier det samme.

Det at forholdet er riktig, at en er oppriktig glade i hverandre og at ting fungerer i forholdet er nok faktorer som gjør at en ikke finner på noe tull i krokene.

Men dersom forholdet er på vei nedover, i en dårlig periode, eller at en ikke føler at faktisk er i det rette forholdet, så kan det være ting som spiller inn når folk er utro og finner på ting en ikke ellers ville gjøre mot partneren.

Ønske om spenning er også ofte en drivkraft bak hos dem som lett er utro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...