Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvad ska jeg gjøre! Lever sen 8 år tilbake med en man med bipolar lidelse. Det er først siste året han har fått diagnosen så han har vart deprimert lenge. Problemet er oss . Han har iike ork at gi meg noen kjerlighet sier han fordi han sliter selv. Sån har de vart i flere år. Å jeg har ventet på at han skulle bli bedre å orka. Tatt hensyn å lagt tilrette for han. Men hvor lenge skal jeg orka? Att aldrig få noe tilbake. Vi har 5 barn. sammen og 3 serkulls barn men alle bor med oss. HAn prkar ikke delta i det dagliga livet så det mesta jobbet faller på mig. Føler at jeg er utsulten selv på oppmerksamhet og bekreftelse. Han klare ikke ens å se meg når jeg har bursdag. Ingen pakke inget extra. Jeg føler meg ganska leimeg og tømd. Jeg prøver at snakke med han om dette men han sier at han ikke klarae at gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264539-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvordan systemet virker, men jeg har såpass liten tiltro til det at jeg går utifra at selv om man får en slik diagnose så får man ingen profesjonell hjelp med samliv og familien. Dette burde det være automatikk i, at man fikk et slikt tilbud. Jeg vil tro at det er behov for det i ALLE forhold hvor den ene er psykisk syk.

Har du noen mulighet for å ta kontakt med noen som jobber i systemet rundt din manns lidelse? Hans psykiater eller psykolog f.eks? Søk råd og hjelp. Kanskje han/hun kan dytte deg videre inn i systemet slik at dere får hjelp?

Det er tungt og tøft når partneren er psykisk syk. Men dere må komme til en ordning som dere begge kan leve med, for slik dere har det nå kan ikke du leve i lengden. Man klarer det for en kortere periode, men i lengden må man legge en god plan. Lykketil :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264539-hjelp/#findComment-2125026
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...