tjohei Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Jeg pusser tenner to ganger om dagen og bruker tanntråd. Er det mer jeg kan gjøre for å hindre at tannkjøttet spiser seg oppover? Jeg er disponert for tannkjøttbetennelse. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Nye tannleger anbefaler at du i tillegg bruker en trestikke og presser -hardt- inn mellom alle tennene. Så hardt at det blør de første gangene. Påstanden er at så lenge det blør, så er det tegn på at behandlingen trengs. Er alt i orden så blør det ikke. Og det slutter å blø etter noen dager. Da slipper du å pusse tannkjøttet så hardt, den harde behandlingen bidrar til at det trekker seg tilbake, at tannhalsen blottlegges og at du pusser rett på tannhalsene (ikke bra). 0 Siter
Gjest kom jeg på nå Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Med alderen så går tannkjøttet oppover,slik at tennene blir lengre. 0 Siter
Gjest tannpleier Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Det er helt essensielt å gå jevnlig til kontroller og få renset bort tannstein for å holde en slik sykdom i sjakk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.