Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en dame på 32. Har 3 barn. Fast forhold i 10 år. I 1 år har jeg blødd i en uke før hver mens, mindre enn vanlig mens. Så får jeg vanlig mens som varer i 6 dager.

De siste 3 mnd har jeg i tilegg blødd ofte utenom mensen.. Noen ganger en del blod andre ganger bare brun utflod. Siste to ganger har mensen vart lenge i tilegg. Blør også hver gang etter samleie. Jeg klarer ikke å se noe system i blødningene.

Får vondt nederst i magen hvis jeg nyser eller hoster(skarp smerte).

Kan ta med at bruker ingen medisiner eller prevensjon. Er ikke gravid.

Lurer veldig..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264698-bl%C3%B8dninger-utenom-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Årsak til slike mellomblødninger er ofte å finne på livmorhalsen i form av en blodrik slimhinne med tynn overflate (man betegner det som en ektopi eller erythroplaki). Det er veldig vanlig hos kvinner i fruktbar alder, skyldes østrogen. Hvis det er for plagsomt, kan man forsøke overfladisk laserbehandling for å få en sterkere slimhinne. Det kan hjelpe en tid, men da kan det komme tilbake. Polypper er vanligvis godartede, de kan også gi en slik blødning. Få din lege til å sjekke livmorhalsen for å få det avklart.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...