Gå til innhold

er glad i han, men.. er han psycho?

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er lei meg nå

har nettopp flytta sammen med typen etter å ha vært sammen et år. han har vært veldig snill og hyggelig, helt til nå.. de første ukene er alltid slitsomme med pakking, utpakking, rydding, osv... så vi har vært litt sure begge 2.

men nå har han begynt å henge seg opp i småting som at han blir sur når jeg ikke lager mat sånn som han mener det er enklest. og han gir seg ikke selv om jeg sier at nå er det jeg som lager mat og ikke han.

et annet problem er at han klarer alltid å holde avtalene sine med andre, men med meg?! nei... alltid for sent ute, sier ikke i fra osv.. så da jeg sa at hvis han ikke holdt avtaler, så gadd ikke jeg det heller. men det ga han faen i... og helgen.. den har han planlagt. invitert broren til å sove over fra lørdag til søndag uten forvarsel (vi har ikke så stor leilighet!), så jeg spurte om han ikke kunnet snakke med meg først også. svaret jeg da fikk var "hvis du ikke liker det så kan du bare gå å legge deg". jeg ble FORBANNA! og gikk... og nå har han hengt seg opp i at jeg kaster bomullsdotter med rensevann, sminkefjerner og sånt i toalettet fordi at det kan ta fyr. hva faen?! og så tar han av og begynner å kaste sminkefjerner flaska og rensevannflaska rundt i stua i raseri mens han ber meg om å høre etter og gjøre som han sier. jeg gikk jeg...

ikke ofte du hører om at det brenner i dass for at et kvinnfolk har kasta litt bomull med sminkefjerner på deg...

vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre. er mildt sagt fortvila!! leiligheten står på meg, men har ikke lyst til å gjøre det slutt...er jo glad i han..er det håp for forbedring, eller hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264870-er-glad-i-han-men-er-han-psycho/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke normalt å holde på sånn!

En fyr som hadde fått raseriutbrudd og kastet ting rundt i stua mi og holdt helvette for ingenting (NEI, dassen tar ikke engang fyr selv om du heller parafin - eller var det bensin - oppi og etterpå slenger nedi en tent sigarett - Mythbusters på Discovery har testet ;)) hadde fått seg en tupp i baken og ut døra.

Vil/tør du være sammen med en som har vist sånne sider av seg selv? Jeg tror ikke alt er blomster og lykke alltid, men det der hørtes ikke bra ut i det hele tatt.

Nå er jeg litt "skadeskutt" kan man si, og sikkert farget av det, men jeg vil rett og slett anbefale deg å komme deg vekk. Tror ikke sånne blir noe bedre.

Om han er psycho aner jeg ikke, men helt stabil er han iallfall ikke.

Gjest jeg er lei meg nå

Det er ikke normalt å holde på sånn!

En fyr som hadde fått raseriutbrudd og kastet ting rundt i stua mi og holdt helvette for ingenting (NEI, dassen tar ikke engang fyr selv om du heller parafin - eller var det bensin - oppi og etterpå slenger nedi en tent sigarett - Mythbusters på Discovery har testet ;)) hadde fått seg en tupp i baken og ut døra.

Vil/tør du være sammen med en som har vist sånne sider av seg selv? Jeg tror ikke alt er blomster og lykke alltid, men det der hørtes ikke bra ut i det hele tatt.

Nå er jeg litt "skadeskutt" kan man si, og sikkert farget av det, men jeg vil rett og slett anbefale deg å komme deg vekk. Tror ikke sånne blir noe bedre.

Om han er psycho aner jeg ikke, men helt stabil er han iallfall ikke.

helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... hva jeg vil. jeg er utrolig glad i han, men ser samtidig at ikke alt er som det skal.... så hvis han skal ut, hva skal jeg da si?? og hvordan? åå....

helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... hva jeg vil. jeg er utrolig glad i han, men ser samtidig at ikke alt er som det skal.... så hvis han skal ut, hva skal jeg da si?? og hvordan? åå....

Han høres ikke helt god ut, men jeg er ikke enig i at han burde avklart med deg at broren overnattet fra en natt til en annen. Uanmeldte gjester og overraskelser bør man kunne takle når man er samboer.

Og han kan jo ikke si nei til familien sin. Like lite som du kan.

Annonse

Gjest jeg er lei meg nå

Han høres ikke helt god ut, men jeg er ikke enig i at han burde avklart med deg at broren overnattet fra en natt til en annen. Uanmeldte gjester og overraskelser bør man kunne takle når man er samboer.

Og han kan jo ikke si nei til familien sin. Like lite som du kan.

han kan si nei, siden broren bor i samme byen. jeg fikk klar beskjed om å avklare med han dersom jeg skulle ha vanlig besøk uten overnatting, så da kan jo han få lov til å gjøre det samme. spesielt siden leiligheten er liten og vi må låne ekstra dyne og sånt.

han kan si nei, siden broren bor i samme byen. jeg fikk klar beskjed om å avklare med han dersom jeg skulle ha vanlig besøk uten overnatting, så da kan jo han få lov til å gjøre det samme. spesielt siden leiligheten er liten og vi må låne ekstra dyne og sånt.

Det er litt barnslig og lite konstruktivt å reagere på hans urimelige krav ved å svare med samme mynt. Samliv skal ikke være noen krig etter prinsippet "kan du, så kan jeg".

Dette kommer aldri til å gå.

Jeg skjønner godt at du er lei deg, det er vanskelig.

Hva med å prøve å sette deg ned og snakke med han når han er rolig? Da ser du jo fort om han er villig til å innrømme at han har vært urimelig eller ikke. Hvis han ikke innrømmer at måten han har oppført seg på har vært mildt sagt merkelig, så sliter han bigtime, og det er jo også en god pekepinn for deg..

Må du avklare med han før du skal ha en venninne på besøk en kveld?!

Det forholdet der ville jeg snarest kommet meg ut fra...

Må du avklare med han før du skal ha en venninne på besøk en kveld?!

Det forholdet der ville jeg snarest kommet meg ut fra...

Hm? Er det ikke vanlig å si f. eks.: I kveld kommer Anne over en tur i 5-tida?

Mannen min trasker som regel rundt i t-skjorte og boksershorts, så jeg sier iallefall i fra om det kommer noen. :-)

Annonse

Gjest var lei meg.. prøver litt til

Jeg skjønner godt at du er lei deg, det er vanskelig.

Hva med å prøve å sette deg ned og snakke med han når han er rolig? Da ser du jo fort om han er villig til å innrømme at han har vært urimelig eller ikke. Hvis han ikke innrømmer at måten han har oppført seg på har vært mildt sagt merkelig, så sliter han bigtime, og det er jo også en god pekepinn for deg..

snakket rolig med han idag. sa ifra hvor nær jeg var å si at jeg ikke ville bo sammen med han mer. han innrømmet at han hadde oppført seg som en idiot, begynte å sippe. så jeg sa at den type episoder ikke bør gjenta seg, for da er det på hue og rævva ut! så... får håpe det funker bra fremover... krysser dere fingrene for meg?

Mannen min trasker som regel rundt i t-skjorte og boksershorts, så jeg sier iallefall i fra om det kommer noen. :-)

jo..det er sant. hos oss er vi stort sett påkledde fra vi står opp til vi legger oss :P

Jo, det er jo vanlig, men det hørtes ut som om det måtte avklares før venninner i det hele tatt fikk komme innafor døra synes jeg. At hun ikke fikk avtale noe uten å snakke med ham først.

Gjest Nei Dæven

snakket rolig med han idag. sa ifra hvor nær jeg var å si at jeg ikke ville bo sammen med han mer. han innrømmet at han hadde oppført seg som en idiot, begynte å sippe. så jeg sa at den type episoder ikke bør gjenta seg, for da er det på hue og rævva ut! så... får håpe det funker bra fremover... krysser dere fingrene for meg?

Sippe?? En voksen mann?? Å herregud..er ikke dette et typisk mønster så vet ikke jeg..

Sippe?? En voksen mann?? Å herregud..er ikke dette et typisk mønster så vet ikke jeg..

tja... vet ikke.. vet at fattern sippa i tide og utide. han er jo ustabil til tusen. men det er vel det eneste de to har til felles og da..

Normalt med irritasjoner og tåpelige argumenter i parforholdet. Det er en fase de fleste må gjennom før de finner ut av at man må velge sine kamper... Verre med kastinga, men ikke unormalt. Er det et engangstilfelle synes jeg du skal være forsiktig med å stemple ham som psyk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...