Gjest ønsker svar Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hei! Jeg har en svigerfar(59 år) som i oktober fikk konstatert cancser colon m spredn til lever. Svulsten i tarmen ble operert bort i desember. Før dette var han i fin form (veldig god fysisk form). Etter operasjonen har han blitt mer og mer kvalm - turer som har resultert i oppkast. Etter slike turer samtidig som han har fått klyster, har han blitt bedre noen dager - før det er på-an igjen. Han får lite væske i seg for ikke snakke om mat. Han er blitt stadig mer slapp og kraftløs + deprimert. Han har fått åpen dør til sykehuset. Har måttet benytte dette 3-4 ganger i det siste. Han er frustrert over at det blir gjort så lite på sykehuset, samt at han må ligge på gangen når han kaster opp og er dårlig. Han har fått 1 cellegift-kur (4dg siden). Medisiner: Paralgin Forte tbl (!!!) for evt bruk og Afipran for kvalme. Jeg er klar over at dette er en alvorlig diagnose og at symptomene kan være tegn på sykdomsutviklingen. Men jeg lurer på om det kan være at det er for dårlig tarmpassasje - og at det kunne ha hjulpet med utlagt tarm. (dette er undersøkt tidligere og da sa de at det var åpning, men at det var litt trangt - dette måtte han bare leve med sa de da.) Jeg mener dette er en uverdig situasjon. Uansett burde noe mer gjøres for å bedre hans livskvalitet mener jeg. Har du noen forslag til hva som kan gjøres: - evt utlagt tarm? -smertestillende -kvalmestillende -antideprisiva Vet du om det finnes noe privat behandlingsopplegg, da han ikke er fornøyd m det off. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265009-cancer-colon-m-spredn-til-lever/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.