Gjest amirasen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei alle på DOL, Jeg håper at noen av dere vet svaret, for nå begynte jeg å bli litt forvirret. Altså, er gravid i uke 5+3. Hadde en SA for ca 6 mnd siden, så er litt extra nervøs nå på grunn av dette. Begge gangene har jeg opplevd magesmerter, det begynte som vanlig pms, mensen kom jo aldri, mens smertene var der i flere uker. Mensmurringer, av og til følelse som om jeg hadde løs mage uten å ha diarè. Forrige gang da det gikk galt i uke 7 hadde jeg disse smertene hver dag, kanskje en-to smertefire timer per dag. Nå er det heldigvis bare noen ganger per dag og ikke langvarig, men bekymrer meg allikevel. Har hørt flere ganger og lest her på DOL også at det er normalt å oppleve mensmurringer og stikking/ ubehag i mage i de første månader, men jeg finner det ikke i literaturen. Har lest en del, og ingen skriver om de at det skal være normalt, og heller hvorfor man kjenner de smertene. Har spurt fastlegen min forrige torsdag om forklaring hva skjer med livmor så tidlig som gir disse smertene,men han sa bare at så tidlig i svangerskapet skl man ikke kjenne noe til livmor, og i hvert fall slike smerter. Gjett om jeg ble redd? Jeg fikk han til å henvise meg til gynekolog ( det var ikke lett), men ventetiden er jo opp til 3 mnd her i byen, så jeg måtte skaffe meg en helt privat time. Det er egentlig helt utrolig at helsevesenet er så lite behjelpelig i slike saker. Alle jeg ringte til sa at det var altfor tidlig, og man kan ikke se så mye på ultralyd da, men det er jo ikke det jeg mener! Jeg ønsker ikke tett oppfølging med ultralyd hver måned, det som jeg trenger er noen som kan svare på spørsmålene mine, forklare de smertene, og hvis det virkelig ikke skal være sånn, sa ta og se på ultralyd om det er alt i orden her og nå. Det trenger jeg for å få tilbake roen, slippe å tenke om det hele tiden og bekymre meg, er det virkelig så mye da? Ok, det ble litt langt, sorry.. Men hvis noen her vet noe om det så er jeg veeeldig takknemlig for svar.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265125-hvor-kommer-disse-smertene-fra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det er normalt å kjenne noe når livmor og senene som holder livmoren blir strukket. Tror første gang jeg hadde skikkelig smerter av det var da jeg var ca. 8 uker på vei med førstemann. Mensmurringer er også normalt i begynnelsen av svangerskapet, og så litt til og fra ellers... Skjønner godt at du ønsker noen å stille spørsmål til, og det var leit at du ikke følte du kom noen vei. Har du prøvd å få time hos en kommunal jordmor? Det er ingen vits i å ta ultralyd før du er omtrent 7-8 uker på vei. Først da kan de tydelig se et hjerte som slår. Jeg hadde tidlig ul med førstemann. Var da 7 uker på vei. Det vi så var en bankende klump! Det var altså fosteret som så ut som en klump, og så hjertet som slo. Og hjertet var nesten hele klumpen. Vil bare ønske deg lykke til videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265125-hvor-kommer-disse-smertene-fra/#findComment-2131951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amirasen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det er normalt å kjenne noe når livmor og senene som holder livmoren blir strukket. Tror første gang jeg hadde skikkelig smerter av det var da jeg var ca. 8 uker på vei med førstemann. Mensmurringer er også normalt i begynnelsen av svangerskapet, og så litt til og fra ellers... Skjønner godt at du ønsker noen å stille spørsmål til, og det var leit at du ikke følte du kom noen vei. Har du prøvd å få time hos en kommunal jordmor? Det er ingen vits i å ta ultralyd før du er omtrent 7-8 uker på vei. Først da kan de tydelig se et hjerte som slår. Jeg hadde tidlig ul med førstemann. Var da 7 uker på vei. Det vi så var en bankende klump! Det var altså fosteret som så ut som en klump, og så hjertet som slo. Og hjertet var nesten hele klumpen. Vil bare ønske deg lykke til videre Tusen takk for svaret:) endelig noen som forstår meg. Synes det er litt rar med det hvilke erfaringer har forskjellige mennesker medleger, gynekologer og ultralyd. Har lest her for en stund siden a om en som var helt sikker på at hun hadde en SA , gikk til gynekolog for å få det bereftet, og så fikk hun en gledelig nyhet isteden. Noen får komme inn og sjekke alt med en gang, slik som hun, mens andre får ikke time en gang, bare beskjed at " man kan ikke gjøre noe uansett , så det er ingen vits at du kommer..". Virkelig rar. Men men, det finns heldigvis privat praktiserende leger og, selv om det er litt dyr. Men det å få roe seg ned har jo ingen pris, da. Men apropos dette med ultralyd, så leste jeg at med et god apparat kan man se embrio allerede i uke 5, og hjerte begynner å slå da og så... Vi får se. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265125-hvor-kommer-disse-smertene-fra/#findComment-2132219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klem fra meg @@@ Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Heisan. Er gravid i uke 4+5 og har hatt menssmerter helt til nå.det har avtatt litt etter litt. Tror de er veldig vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265125-hvor-kommer-disse-smertene-fra/#findComment-2132822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.