Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

I dag er det 14 dager igjen til min termin. Merker at jeg er veldig utålmodig nå, det har vært en lang prosess for å komme hit jeg er idag.

Det er utrolig spesielt å gå rundt og glede-grue seg til en helt spesiell opplevelse, og så aner man ikke engang NÅR den skal skje.

Jeg har UL-termin den 19. februar, og menstermin den 10.februar. Hadde regelmessig syklus på 31 dager før jeg ble gravid. Lurer nå veldig på hvilken av disse to datoene som er mest rett.

Noen som har erfaringer å dele? Stemte UL-termin eller menstermin best ?

Håper noen kan ta seg tid til å svare !

Hilsen

Fortsetter under...

Spennende :o)

Hos meg var UL-terminen nærmest begge gangene.

Begge gangene har UL-terminen vært 3 dager etter mens-termin og første gang fødte jeg dagen etter UL-termin (rettere sagt 1.5 time etter), andre gang 3 dager etter.

Lykke til når dagen kommer!

Jeg har fått mine ved menstermin. Dvs. siste gangen var den sammenfallende med UL-termin og han kom 9 dager før.

Dermed har jeg aldri gått over tiden, og det var helt greit.

Da vi ventet på lillebror, husker jeg at faren og hun som endelig skulle bli storesøster, var veldig utålmodige de siste ukene. De ville nok helst han skulle kommet så snart han var levedyktig, mens jeg gjerne ville han skulle vokse seg ferdig...

Lykke til med siste etappe!

Hei igjen !

Tusen takk for svar og lykkeønskninger !

Mannen skal reise bort i helga, det tar 5-6 timer å kjøre med bil. Siden mensterminen er på lørdag, så er jeg litt usikker på om det egentlig er så lurt..?

På den andre siden er sjansen for at noe skjer akkurat nå til helga liten. Og tror gubben har godt av en liten helgetur nå før barseltiden begynner (den er intens!).

Er litt i stuss om jeg vil han skal reise eller ikke ..klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes.

Skjønner deg godt, du har vanvittig mye å glede deg til ;-) *erte*

Jeg fødte nærmest menstermin, men det var bare 2 dager imellom uansett.

Jeg tror virkelig på å ha sex, jeg fikk ganske mye murringer etter de to gangene vi hadde oss litt :-)

Håper ventetiden ikke blir for lang for deg, da.

hidi, the scorpion

Mine tre kom på menstermin. Tantungen min hadde termin i januar, men barnet kom midt i desember....

Svigerinnen min gikk fire uker på overtid! Så alt kan skje!

Ønsker deg masse lykke til, vet at siste tiden er tung og slitsom....

Annonse

Skjønner deg godt, du har vanvittig mye å glede deg til ;-) *erte*

Jeg fødte nærmest menstermin, men det var bare 2 dager imellom uansett.

Jeg tror virkelig på å ha sex, jeg fikk ganske mye murringer etter de to gangene vi hadde oss litt :-)

Håper ventetiden ikke blir for lang for deg, da.

hehe, blir ikke mindre verpesyk av å høre om den vesle prinsessa di, nei!

Vi har hatt sex annenhver kveld den siste mnd nå, i håp om at det vertfall kan hjelpe på modningen. (Leenge siden vi har hatt sex så ofte...!). Slimproppen gikk i uke 35, så etter det ble vi litt ivrige etter å hilse på nurket.

Foreløbig har sex ikke gitt konkrete resultater, men jeg har tro på at det kan ha effekt litt nærere termin.

Takk for koselig svar forresten!

Spennende :o)

Hos meg var UL-terminen nærmest begge gangene.

Begge gangene har UL-terminen vært 3 dager etter mens-termin og første gang fødte jeg dagen etter UL-termin (rettere sagt 1.5 time etter), andre gang 3 dager etter.

Lykke til når dagen kommer!

Jeg føler sånn med deg, ingoen! :) Kunne nesten ikke sagt det bedre selv. Jeg har ul-termin den 27. februar, og menstermin den 12.februar. Synes det er veeeldig lag tid mellom disse datoene, og mener selv at mensterminen er mest riktig. Har regnet og regnet på dette, og ettersom jeg brukte el-test vet jeg akkurat når jeg hadde el også.

Har i det siste hatt masse energi, og må bare få alt ferdig til lillegutten vår melder sin ankomst. Måtte det bli snart, så snart! ;)

Lykke til, og hold meg oppdatert på utviklinga framover! *Venter spent*

Gjest been there done that

Med siste mann gikk jeg 9 dager over termin. Var rimelig desperat. Sex hjalp ikke så mye tror jeg. Vi hadde vel annenhver dag ganske ofte den siste måneden.

Startet med å massere livmortappen etter å ha lest det en plass. Syklet laaangt på humpete skogsvei, og masserte igjen.

Fødte dagen etterpå.

En annen gang hadde jeg nok vurdert akupunktur, det skal også kunne sette igang fødselen. Hvis mannen din har mulighet til å komme raskt tilbake hadde jeg latt han dra ihvertfall. Min mann var også borte rundt termin, men som sagt jeg gikk jo over så det spilte ingen rolle.

Jeg hadde menstermin med førstemann 4. november og UL-termin 14. november. Snuppa kom av seg selv den 20.november, så UL-termin stemte mest her.

Blir spennende å se hvordan det blir denne gangen. Nå har jeg UL-termin noen dager FØR menstermin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...