Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 25år og er i ett forhold med ei jente som jeg er glad i. Problemet er at jeg er usikker på min seksualitet/identitet. Jeg har ikke blitt forelsket i noen gutter(tror jeg), og tenner heller ikke på de. Usikkerheten skyldes snarere at jeg av og til blir veldig deprimert uten å vite riktig hvorfor. Har ikke lyst til å snakke om disse problemene med kjæresten, så livet blir ett ork i perioder. Har slitt med endel angst i ett par år også, men dette er mye bedre etter at jeg ble sammen med jenta mi.

Jeg er livredd for at en eventuell samtale om dette problemet fører til at det blir slutt mellom meg og kjæresten. Jeg er jo glad i henne. Selv om angsten nærmest er borte, kommer den ofte snikende når jeg er sammen med henne i små doser. Vet at jeg burde snakke, men er helt handlingslammet.Dette fører også til at jeg blir sur på henne uten grunn. Da bruker jeg ofte overskuddet mitt på å være overhyggelig for å veie opp. I andre overskuddsperioder, fungerer det egentlig veldig bra mellom oss.Hadde alt vært kjett mellom oss, hadde det kanskje vært lettere å gjøre noe, fordi jeg ikke ville ha følt ett tap. Poenget er at jeg er veldig glad i henne i store perioder. Så kommer det værre perioder hvor sexlivet og følelseslivet svikter. Da blir jeg deprimert, sliten og fattig på energi.

Vanskelig å beskrive denne situasjonen her, men den er til tider ganske frustrerende, og handlingslammelsen er det værste for øyeblikket. Tidligere var det angsten, noe jeg føler at jeg nå mestrer rimelig greit.

Trenger gode råd i forhold til hva jeg skal gjøre. Vet at jeg burde snakke, men greier ikke. Dette gjør meg depremert osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265239-forvirret-i-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265239-forvirret-i-forhold/#findComment-2146987
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...