rovana Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hei. Jeg har de senere år benyttet meg av prostituerte damer (ikke damer fra Afrika, og ikke gatehorer). Jeg vil anta at jeg til sammen disse årene har vært borti ca 50 prostituerte. Det blir selvsagt brukt kondom, men jeg liker å gi damene oralsex, samt slikke anusåpningen deres. Jeg tok en HIV-test før jul, og den var negativ. Etter den tid har jeg hatt sex med ytterligere 4 prostituerte, hovedsaklig fra Baltikum. Ca 5 uker etter at jeg hadde vært med en slik dame pådro jeg meg en kraftig forkjølelse, som varte rundt en uke. Jeg hadde ikke feber eller opphovnede lymfeknuter, men kraftig hoste og rennende nese. Ellers var jeg oppegående, og hadde normal matlyst. 1) Kan dette være et tegn på at jeg har pådratt meg HIV? 2) Hvor stor er risikoen sånn relativt sett ved å gi slike prostituerte damer (ikke afrikanere eller gatehorer) munnsex både vaginalt og analt? 3) Enkelte ganger har jeg hatt munnsår eller sprukken leppe, øker dette risikoen mye? Man får høre at munnsex er relativt lite farlig, men man vil gjerne ha det litt mer konkretisert hvor stor denne faren er, blant annet ved anusslikking, munnsex med prostituerte, om man har munnsår etc. I tilfelle moralisering kan det nevnes at jeg ikke har vært i noe forhold på tidspunktene for kjøp av sex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265309-hiv-smitte-munnsex-og-prostituerte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Symptomene du beskriver kan skyldes firskjellige infeksjonsstoff, i første rekke virus. Det er ikke mulig å skille symptomer som skyldes mer vanlig luftveisvirus fra symptomer som skyldes HIV. Og da snakker jeg om den tidlige akutte stadium. Sannsynligheten at det er HIv er ikke overveldende, men heløler ikke 0. Det finnes en god del HIv infeksjoner i de baltiske land, og følgelig skal du ikke se bort ifra at prostituerte fra disse land kan være positive. Overføringen med oral sex er klart mindre effektiv enn ved vaginal sex, men heller ikke det er 0. Munnsår og sprukken leppe øker sjansen for overføring betydelig. Det er derfor ikke mulig å tall feste hvor farlig munnsex er, fordi det er så mange faktorer som spiller inn. Hvis jeg var i ditt sted ville jeg ta en ny blodprøve noen uker etter din siste sexkontakt for en oppdatert HIV test. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265309-hiv-smitte-munnsex-og-prostituerte/#findComment-2135176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rovana Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Symptomene du beskriver kan skyldes firskjellige infeksjonsstoff, i første rekke virus. Det er ikke mulig å skille symptomer som skyldes mer vanlig luftveisvirus fra symptomer som skyldes HIV. Og da snakker jeg om den tidlige akutte stadium. Sannsynligheten at det er HIv er ikke overveldende, men heløler ikke 0. Det finnes en god del HIv infeksjoner i de baltiske land, og følgelig skal du ikke se bort ifra at prostituerte fra disse land kan være positive. Overføringen med oral sex er klart mindre effektiv enn ved vaginal sex, men heller ikke det er 0. Munnsår og sprukken leppe øker sjansen for overføring betydelig. Det er derfor ikke mulig å tall feste hvor farlig munnsex er, fordi det er så mange faktorer som spiller inn. Hvis jeg var i ditt sted ville jeg ta en ny blodprøve noen uker etter din siste sexkontakt for en oppdatert HIV test. Da tok jeg en HIV-test i dag, den var negativ. Da gjenstår det bare to damer, så da tar jeg en ny test om ca en måned. Glad at jeg fikk bekreftet at den kraftige forkjølelsen jeg hadde, ikke var HIV-relatert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265309-hiv-smitte-munnsex-og-prostituerte/#findComment-2137353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.