Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er ikke lenge siden jeg debuterte sexsuellt. Personen jeg er sammen med har vært med 15 jenter før.Han har sagt at han ikke feiler noe, men kan han ha kjønnsykdommer uten å vite det selv, (altså ingen symtomer), for så å overføre de til meg. Vi bruker kondomer hver gang, men jeg har gitt ham oralsex og er derfor litt bekymret. Kan kjønnssykdommer smitte fra kjønnsorganer til munn? I såfall hvilke sykdommer kan jeg få, og hvilke symtomer?

Spørsmål nummer 2: Tredje gangen vi gjorde det var det fortsatt litt vondt. Hva kommer det av? Må jeg være forsiktig i denne startfasen.Håper på et grundig svar.Spm.3: Vi har kjapt prøvd analsex, men jeg likte det ikke. Vi gikk rett over til vaginal sex uten å bytte kondom. Er det skadelig for meg?

Hilsen engstelig jente 19.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265351-engstelig-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er umulig å være helt klar i vurdering av din situasjon. Det kan ikke utelukkes at din partner har plukket opp noen infeksjoner fra de 15 han har vært sammen med tidligere. Det avheger i meget stor grad hva slags damer de var, hva slags sex de har praktisert, om de har brukt kondom, osv. Noen av de aktuelle sexuelt overførbare infeksjoner kan være symptomfrie i perioder, blusse opp av og til og smitte til en ny partner, med eller uten symptomer. Overføring av smitte med oral sex er klart mindre farlig, men det er ikke 0. Om du kan ha fått overført smitte? Og hva slags symptomer? det avhenger vel av hvilken smittestoff: fra halsesyke blemmer, sår, febresykdom, osv. Det er mange forskjellige symptomer.

At det gjør vondt kan kanskje skyldes at du er noe tørr, at dere går for fort frem, eller at du er noe trang. Prøv å bruke mer tid, slik at du kan bli tilstrekkelig glatt, eventuelt bruke vaselin eller andre glidemiddel.

Anal sex tøft for mange jenter, du er jo mye trangere i endetarmåpningen enn i vagina. Tarmen inneholder massevis av bakterier. Om du overfører disse til vagine kan de forårsake infeksjon der. Dere må ikke gå først bak, deretter foran uten å bytte kondom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265351-engstelig-jente/#findComment-2135200
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...