Gå til innhold

Kviser og mørke flekker og sånn

Anbefalte innlegg

Neidasååååå

Hei!

Er en 28 år gammel gutt som har problemer med kviser på lårene og rumpa. Det er tidvis store kviser som ofte etterlater seg mørke flekker når de går over. Dette gjelder både på lårene og rumpa.

Det er ikke vondt eller plagsomt, men ser lite tiltalende ut for å si det sånn. Har resultert at jeg vegrer meg fra å ta av bokseren min og f.eks bytte om i svømmehaller etc.

Istedetfor å gi det vanlige rådet om å gå til lege - noe jeg absolutt ikke vil - kan du/dere gi meg noen konkrete råd? Er dette vanlig for menn i min alder og hva kan jeg gjøre for å få de flekkene vekk?

Kvisene jeg får er vanlige i utseende og sånn, men ofte veldig store. De mørke flekkene ser ut som når du har barbert deg nedtil (noe jeg tidvis gjør) og så blir det igjen en mørk flekk hvis du forstår hva jeg mener. Det er ikke byller eller noe - bare mørke flekker der kvisene har vært.

Setter pris på svar.

Fortsetter under...

har aldri opplevd at kviser etterlater seg vedvarende flekker.. men vil du ikke gå til lege kan du kanskje spørre på en hudsalong?

skjønner ikke problemet med og spørre legen, det ville jeg gjort om det var til en sånn sjenanse som du beskriver:)

Neidasååååå

har aldri opplevd at kviser etterlater seg vedvarende flekker.. men vil du ikke gå til lege kan du kanskje spørre på en hudsalong?

skjønner ikke problemet med og spørre legen, det ville jeg gjort om det var til en sånn sjenanse som du beskriver:)

Jeg hater leger. Total legeskrekk

Gjest gå til hudlege

Det aller meste som er effektivt mot kviser, er på resept.

Særlig når det er på kroppen, er det gjerne medisiner i tablettform som skal til.

Så selv om det ikke er svaret du vil ha: snakk med legen din. Be gjerne om en henvisning til hudlege, hvis ikke legen din virker som en som har stor kompetanse på dette.

Neidasååååå

hva med en hudsalong da? hva er det med leger som skremmer deg så?

Vil helst ikke svare på det.

Og jeg er redd for at det kan være noe alvorlig også. FOr all del . jeg er i finfin form og sånn, men hva om jeg har hjernekreft liksom... *lerlittavmegselv

Annonse

hidi, the scorpion

Sikkert noe slik! Sakset fra en DOLER:

På innsiden av lårene og under kjønnshårene foran, får jeg stadig noe som ligner på store kviser eller nærmest byller. De er ganske mørke i fargen, er harde og værker, etter en stund kommer det blod og puss ut. De setter merker på huden som ikke forvsvinner på måneder. Merkene ser nesten sorte ut. Det er hverken et pent syn eller spesielt behagelig. Noen ganger er det rett og slett vondt, hvis "byllen" er blitt stor og kommer i veien for trusekant eller bukse. Selv om det sjelden er mer enn et par "byller" samtidig, er det plagsomt, ikke minst fordi de etterlater stygge spor.Jeg har nå flere mørke merker på innsiden av begge lårene. Hvorfor får jeg dette og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt problemet? Er det en slags infeksjon av noe slag? Jeg dusjer hver dag, skrubber et par ganger i uken og smører med parfymefri fuktighetskrem hver kveld.

Neidasååååå

Sikkert noe slik! Sakset fra en DOLER:

På innsiden av lårene og under kjønnshårene foran, får jeg stadig noe som ligner på store kviser eller nærmest byller. De er ganske mørke i fargen, er harde og værker, etter en stund kommer det blod og puss ut. De setter merker på huden som ikke forvsvinner på måneder. Merkene ser nesten sorte ut. Det er hverken et pent syn eller spesielt behagelig. Noen ganger er det rett og slett vondt, hvis "byllen" er blitt stor og kommer i veien for trusekant eller bukse. Selv om det sjelden er mer enn et par "byller" samtidig, er det plagsomt, ikke minst fordi de etterlater stygge spor.Jeg har nå flere mørke merker på innsiden av begge lårene. Hvorfor får jeg dette og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt problemet? Er det en slags infeksjon av noe slag? Jeg dusjer hver dag, skrubber et par ganger i uken og smører med parfymefri fuktighetskrem hver kveld.

Veeel. de ter ikke byller. og det gjør ikke vondt heller. det er bare utrolig kjipt å vise seg uten klær liksom for det ser stygt ut

hidi, the scorpion

Vil helst ikke svare på det.

Og jeg er redd for at det kan være noe alvorlig også. FOr all del . jeg er i finfin form og sånn, men hva om jeg har hjernekreft liksom... *lerlittavmegselv

Gå opp i feltet "søkeord her", og skriv kviser eller akner. Sikker på du finner mange tips der.

Angående legeskrekk, så er det veldig mange som lider under det, men en lege har sett absolutt _alt_! De vil bare hjelpe deg...

Tror definitivt ikke at det er noe farlig, i det tusenvis av nordmenn har samme plager!

Valget er selvfølgelig ditt...

lok1365381064

Gå opp i feltet "søkeord her", og skriv kviser eller akner. Sikker på du finner mange tips der.

Angående legeskrekk, så er det veldig mange som lider under det, men en lege har sett absolutt _alt_! De vil bare hjelpe deg...

Tror definitivt ikke at det er noe farlig, i det tusenvis av nordmenn har samme plager!

Valget er selvfølgelig ditt...

Heisann!

Det du beskriver høres helt likt ut det mannen min har. Det er hårrotsbetennelse. Han har det på halsen,brystkassen og ryggen. Det er håret som vokser innover, istedenfor utover. Det er ikke farlig, men vondt og ikke særlig pent.

Etter at han begynte å bruke kost og en spesiell barberkrem er det blitt MYE bedre. Da får han hostet opp håret før han barberer seg.

lok1365381064

Heisann!

Det du beskriver høres helt likt ut det mannen min har. Det er hårrotsbetennelse. Han har det på halsen,brystkassen og ryggen. Det er håret som vokser innover, istedenfor utover. Det er ikke farlig, men vondt og ikke særlig pent.

Etter at han begynte å bruke kost og en spesiell barberkrem er det blitt MYE bedre. Da får han hostet opp håret før han barberer seg.

Det skulle selvfølgelig være kostet opp håret (på halsen).

Annonse

hidi, the scorpion

Heisann!

Var svaret ment til meg eller trådstarter?

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kan gi deg en del generelle råd. Viktig å bruke intimsåpe om du dusjeer mer enn 3 ganger u i uken. Om du dusjer daglig; helst ikke såpe hver gang. Prøv å kjøp Klorhexidin vandig oppløsning på apotek; vask med dette på bomullsdott ca annenhver dag, samt etter f.eks samleier. Ikke ha undertøy/klær som blir klamme eller gnisser. Løstsittende bomulls-boxer er kanskje best.. men høres ut som litt "overaktive" talgkjertler du sliter med. Det finnes på resept antibiotika-holdige kremer ( eks Dalacin roll-on) som kan hindre bakterievekst i kjertlene. Noen har også god effekt av en 3 mnd lett antibiotika-kur ( Tetracyklin) for å rense godt i dybden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...