Gå til innhold

Smerter i brystet, svie i huden!

Anbefalte innlegg

lok1365381064

Heisann!Jeg er en jente på 25 år som de 3 siste ukene har hatt smerter i det ene brystet. Jeg har hatt det tidligere fra tid til annen, men ikke slik som dette. Brystet er hovent og vannvittig vondt. Det er og en ganske stor kul der, den ligger på undersiden av brystet. Har veldig små bryster, så den merkes godt.

Er og blitt gravid for 2. gang, ca. 7 uker på vei. Har den siste uken hatt en brennende svie/kløe i huden som kommer og går. Spesielt under armen som ligger til det vonde brystet. Kan ikke kjenne hovne lymfeknuter.

Har i tillegg ryggsmerter (påvist prolaps i fjor sommer.) Har ofte svie i ryggen i forbindelse med dette.

Har vært hos legen med brystet og blitt henvist videre, er 2 ukers ventetid og det blir bare vondere, spesielt på kvelden/natten. Legen min sa ingenting om hva det kunne være. Synes det er grusomt å gå å vente, spesielt med tanke på at jeg er gravid. Hadde ikke noe lignende sist graviditet, men det er i det brystet jeg ammet mest på.

Tenkte om det kunne være en betennelse uavhengig av amming og leste selvfølgelig at det var et av symptomene på brystkreft.

Vet det er vanskelig for deg å si noe, men har du en ide om hva det kan være?Tusen takk for svar!

Hilsen engstelig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265431-smerter-i-brystet-svie-i-huden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vanligvis er det ingen ventetid på slike smerter du beskriver, men litt avhengig hvor i landet du bor. Siden du er værre siden sist du var hos legen, synes jeg du kan be om ny time en av dagene. Dette er mer sannsynlig en slags betennelse enn noe ondartet. Siden du er gravid, og det er noe med enen brystet bør du ha rask hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...