Gå til innhold

hvorfor klarer jeg ikke ringe meg syk?

Anbefalte innlegg

Gjest har migrene

Jeg startet på migrene onsdag, og da virket tabletten. I går tok jeg ny tablett som ikke virket. I morges våknet jeg tidlig fordi jeg hadde så vondt, og jeg hentet telefonen slik at jeg kunne ringe jobben (jeg skal ha kveldsvakt). Men jeg klarte ikke å ringe, og tok i steden for tablett igjen (nummer tre denne uken og det er en for mye). Jeg er enda i seng; bedre men ikke god. Mannen min skulle også ha sykemelding for et par dager pga betennelse i øyelokket (det gnager på hornhinnen), men han tok kun sykemelding for en dag fordi han vil/føler han må på jobb. Hvorfor er vi slik? Andre kan godt melde seg syke for mindre enn dette....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265759-hvorfor-klarer-jeg-ikke-ringe-meg-syk/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest lillee_my88

vil bare si at jeg ofte får migrene av at jeg prøver å få alle fornøyde samtidig.. om du tenker at du MÅ på jobb og ikke kan ta deg fri en dag i det hele tatt, så kan dette ofte forverre migrene til det verre. enhver normalt fungerende sjef vil forstå at en dag med deg hjemme er bedre enn deg på jobb i 2-3 dager som halvfungerende..

og husk at om du tar "for mye" hodepinetabletter så kan du få hodepine av å ikke ta dem.. så jeg ville heller tatt en dag jeg visste det ville være helt nødvending å ha meg på jobb (stressende dag osv) og heller brukt sykemeldingen de dagene du ikke MÅ være på jobben.. :)

Gjest har migrene

vil bare si at jeg ofte får migrene av at jeg prøver å få alle fornøyde samtidig.. om du tenker at du MÅ på jobb og ikke kan ta deg fri en dag i det hele tatt, så kan dette ofte forverre migrene til det verre. enhver normalt fungerende sjef vil forstå at en dag med deg hjemme er bedre enn deg på jobb i 2-3 dager som halvfungerende..

og husk at om du tar "for mye" hodepinetabletter så kan du få hodepine av å ikke ta dem.. så jeg ville heller tatt en dag jeg visste det ville være helt nødvending å ha meg på jobb (stressende dag osv) og heller brukt sykemeldingen de dagene du ikke MÅ være på jobben.. :)

Jeg har liten stilling og jobber lite ekstra pga av at jeg prøver å ha minst mulig på timeplanen. Migrenen går sjelden ut over jobb, siden den gjerne kommer mot slutten av arbeidsdag eller når jeg har fri.

Man kan få mer migrene av å ta for mange tabletter, om det var det du mente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...