khane Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Har vært plaget med intens kløe og brennende svie i underlivet i 3 år nå. Plagene varierer fra mnd. til mnd., men er værst 1 og 1/2 uke før mensen. Da er ikke livet verdt å leve. Har fått påvist sopp både hos fastlegen min, og hos spesialist på underlivs plager hos kvinner. Har tatt utallige canesten/pevaryl kurer uten effekt. Har også tatt veldig mange Diflucan, med kortvarig eller ingen effekt. SPesialisten som jeg var hos sa at hvis det ikke hjalp med Diflucan, så måtte jeg bare ta tiden til hjelp.Har hørt om et nytt produkt som heter Vfend, er dette noe som kan anbefales. Lurer på å kjøpe meg det i utlandet, hvor man ikke trenger resepter. Synes det er helt utrolig at så langt som forskningen på med. nå har kommet at det ikke finnes en kur mot sopp, også trist at legene tar så lett på dette problemet. Har også prøvd alt av kjerring råd, yoghurt,tetre olje, candida diett, går i vide klær osv. Disse plagene går utover livskvaliteten og forholdet som jeg har. Vil også nevne at plagene startet etter gjentatte antibiotika kurer. Jeg har hatt samme sex parner i 4 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265780-kl%C3%B8e-og-svie-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Mange –de fleste- kvinner opplever å få sopp en eller annen gang i livet, hos noen få prosent kommer det tilbake gang etter gang. Det enkelte anfall er lett å behandle, men å forbygge tilbakekomst er vanskelig. Langtidsbehandling med Diflucan 1 kapsel hver 14.dag i tre til fire måneder eller f.eks,. canesten før og etter hver menstruasjon. Med hensyn til Vfend så brukes det ikke ved lokale infeksjoner, men ved livstruende blodforgiftning forårsaket av sopp. Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å starte med slik behandling på egen hånd. Det kan være uventede bivirkninger av alvorlig karakter. Dessuten koster en ukes tablettbehandling ca 3.000 kr. Jeg går ut fra at du er grundig undersøkt og at man ikke har funnet andre årsaker til køe og svie som kronisk eksem. Jeg går ut fra at man har utelukket diabetes hos deg? Det disponerer til sopp. Det er dessverre mange tilstander leger ikke har effektive botemidler mot. Det forskes mye på slikt da det rammer mange og industrien kunne tjene store penger, om de fant noe effektivt som kan hjelpe de mange kvinner som er plaget i samme grad som du er. Mitt råd er altså å forsøke langtidsbehandling for å forebygge. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265780-kl%C3%B8e-og-svie-i-underlivet/#findComment-2139187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.