Gå til innhold

Hun treffer eks

Anbefalte innlegg

Gjest -ufferleimeg...

Vet ikke om dette er rett forum, men prøver allikevel...

Jeg vet 100% sikkert at samboeren min har truffet sin eks, etter vi ble gravid. Det var kort tid mellom oss, og jeg føler hun ikke har glemt han helt.

Jeg har båret denne mistanken en stund, og en dag gjorde jeg det ulovlige.. Jeg leste SMS'ene på mobilen hennes, og ganske riktig, De hadde truffet hverandre, mens jeg var borte. Her var det typen " Gla i deg også enda, kos å være sammen igjen" "Sov godt, hilsen din (navn)" Dette er selvfølgelig veldig sårende for meg, for jeg elsker henne.

Dilemma er:

1. Sier jeg at jeg har lest hennes SMS, blir det huskestue og hun kommer til å bli meget sint. Skjønner godt hun ikke stoler på meg da og det er ikke bra å gjøre, men mistanken ble for sterk. Det kan ødelegge forholdet også og vi flytter hver for oss.

2. For at dette ikke skal plage meg, føler jeg at jeg må si noe, dette gnager noe intens. Er ikke av den sjalu typen heller, men følte det var noe muffens.

Hva anbefaler dere en vordende far å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265844-hun-treffer-eks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4barns mor-77

"Skjønner godt hun ikke stoler på meg da og det er ikke bra å gjøre, men mistanken ble for sterk."

Men hva med deg da? Bør ikke du kunne stole på henne også? Gjør du det, nå etter å ha sett det du har sett?

Du fulgte magefølelsen, og det viste seg at du hadde rett.

Mulig hun blir sint, men det får du heller ta der og da.

Jeg synes du skal informere henne om hva du har sett, og _hvorfor_ du følte at du måtte se... Sånn kan hun ikke holde på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265844-hun-treffer-eks/#findComment-2139825
Del på andre sider

-ufferleimeg....

"Skjønner godt hun ikke stoler på meg da og det er ikke bra å gjøre, men mistanken ble for sterk."

Men hva med deg da? Bør ikke du kunne stole på henne også? Gjør du det, nå etter å ha sett det du har sett?

Du fulgte magefølelsen, og det viste seg at du hadde rett.

Mulig hun blir sint, men det får du heller ta der og da.

Jeg synes du skal informere henne om hva du har sett, og _hvorfor_ du følte at du måtte se... Sånn kan hun ikke holde på!

Nei, jeg føler ikke jeg kan stole på henne nå etter det jeg så. Det sier vel egentlig seg selv...

Problemet er at jeg tenker på barnet. Mulig jeg er dumsnill, men er bare genuint snill og vet det brukes mot meg.

Samme som har skjedd i tidl forhold, jeg har vært altfor snill og det har blitt brukt i mot meg negativt. I den forstand at jeg svelger kameler og at de syns jeg blir for kjedelig...

Snill= trygg, men kjedelig

Naughty boys = flings og et sug etter dem....

Hva skal man gjøre egentlig? Er ikke typen til å manipulere......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265844-hun-treffer-eks/#findComment-2139842
Del på andre sider

Gjest fra ei dame

Nei, jeg føler ikke jeg kan stole på henne nå etter det jeg så. Det sier vel egentlig seg selv...

Problemet er at jeg tenker på barnet. Mulig jeg er dumsnill, men er bare genuint snill og vet det brukes mot meg.

Samme som har skjedd i tidl forhold, jeg har vært altfor snill og det har blitt brukt i mot meg negativt. I den forstand at jeg svelger kameler og at de syns jeg blir for kjedelig...

Mulig du bør bli litt røffere kantene, ikke la dama ta deg for gitt, men gjør det klart at hun må kjempe litt for deg også.

Jeg kjenner følelsen selv. Jeg mister litt respekten for en mann som er FOR snill, blir litt stakkarslig på en måte.

Det er ikke noe galt i å være snill, men en behøver ikke være dumsnill.

Du behøver ikke være slem, men sette klare grenser for hva som er akseptabelt og være litt streng.

Når dama vet hun ikke kan gjøre som hun vil med deg, vil hun vokte seg litt mer for hva hun foretar seg.

Har selv vært sammen med verdens snilleste mann, som vartet meg opp, gjorde alt for meg, en skikkelig drømmemann.

Men han hadde klarer grenser for hva han tålte og ikke (jeg prøvde ut grensene noen ganger), og jeg visste at jeg kunne miste ham om jeg gikk over streken.

Jeg hadde enorm respekt for den mannen. Desverre ble det slutt, men av helt andre grunner.

Han var en drømmemann og jeg har aldri truffet et bedre menneske.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265844-hun-treffer-eks/#findComment-2139920
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Hun er med deg. Hun kunne VALGT å forlate deg. Men hun har valgt å bli hos DEG til tross for at hun har fått melding fra eks.

Hun skal vel ikke straffes fordi HAN sier at han er glad i henne? Hvordan skal hun styre hva han sier? Poenget er at hun faktisk blir hos deg!

Jeg tror du skal ta tiden til hjelp. Vær snill og god- og til å spise opp. Vis den du er- den hun har falt for.

"Eks-spøkelse" kan forsvinne av seg selv- ved at DU faktisk er uimotståelig for jenta.

Du vet ikke noe om _hvorfor_ de har treftes. Kanksej var det også på hans initiativ- hvor han var nedfor etc? Og hun gikk med på det fordi hun ble svak mtp tårer?

Men så vet hun - og eksen- at det er over. De snakket og gikk hver til sitt. Han avsluttet med den meldingen.

kan det være slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265844-hun-treffer-eks/#findComment-2139928
Del på andre sider

Hvis jeg var deg, så ville jeg har spurt henne rett ut om hun hadde hatt kontakt med ex i det siste. Gjerne i en litt avslappet, ikke-anklagende tone. Svarer hun ja, kan du følge opp med å spørre i hvilken sammenheng de møttes osv, fortsatt i en avslappet, ikke-anklagende tone. Ikke si at du har lest det du har lest. Svarer hun nei, at hun ikke har møtt ham, så vet du at hun juger og har noe å sjule, og da bør varsellampene begynne å blinke.

Spør henne om hun tror at ex fortsatt har følelser for henne. Svarer hun ja, så bør du kanskje foreslå at det er best om de ikke treffes så mye, slik at hun ikke gir ham falske forhåpninger.

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men jeg tror dette er den mest fornuftige måten å gjøre det på. Det å treffe en eks er ikke nødvendigvis galt i seg selv, men hvis hun skjuler det for deg så er det jo straks litt verre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265844-hun-treffer-eks/#findComment-2139932
Del på andre sider

Annonse

4barns mor-77

Hvis jeg var deg, så ville jeg har spurt henne rett ut om hun hadde hatt kontakt med ex i det siste. Gjerne i en litt avslappet, ikke-anklagende tone. Svarer hun ja, kan du følge opp med å spørre i hvilken sammenheng de møttes osv, fortsatt i en avslappet, ikke-anklagende tone. Ikke si at du har lest det du har lest. Svarer hun nei, at hun ikke har møtt ham, så vet du at hun juger og har noe å sjule, og da bør varsellampene begynne å blinke.

Spør henne om hun tror at ex fortsatt har følelser for henne. Svarer hun ja, så bør du kanskje foreslå at det er best om de ikke treffes så mye, slik at hun ikke gir ham falske forhåpninger.

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men jeg tror dette er den mest fornuftige måten å gjøre det på. Det å treffe en eks er ikke nødvendigvis galt i seg selv, men hvis hun skjuler det for deg så er det jo straks litt verre.

"Det å treffe en eks er ikke nødvendigvis galt i seg selv, men hvis hun skjuler det for deg så er det jo straks litt verre."

Men altså, her skrives det jo "så godt å være sammen igjen" og "din ....." Synes det sier sitt til at det ikke er _helt_ uskyldig det her jeg altså.

Om min mann skrev sånt til eksen, så hadde jeg gitt ham tilbake tvert!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265844-hun-treffer-eks/#findComment-2140075
Del på andre sider

4barns mor-77

Meningen er jo ikke at man skal manipulere.Men du må si ifra! Ikke la henne holde på sånn..

Hadde min kjære skrevet sånne mld til eksen, så hadde jeg gitt ham tilbake tvert jeg!

Men så har jeg gitt klar beskjed også, om at jeg kan tåle mye rart, men om han er utro så er det på huet og rævva rett ut. Så hvis han da allikevel tar det skrittet, og gjør noe sånt, da har han tatt sitt valg. Han vet konsekvensen av det.

Akkurat her er jeg nok rimelig "svart-hvit"!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265844-hun-treffer-eks/#findComment-2140104
Del på andre sider

"Det å treffe en eks er ikke nødvendigvis galt i seg selv, men hvis hun skjuler det for deg så er det jo straks litt verre."

Men altså, her skrives det jo "så godt å være sammen igjen" og "din ....." Synes det sier sitt til at det ikke er _helt_ uskyldig det her jeg altså.

Om min mann skrev sånt til eksen, så hadde jeg gitt ham tilbake tvert!

Jo, men nå var det vel ikke hun som skrev dette. Det var eksen som skrev det til henne. Hva han skriver kan tross alt ikke hun kontrollere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265844-hun-treffer-eks/#findComment-2140641
Del på andre sider

Hun er med deg. Hun kunne VALGT å forlate deg. Men hun har valgt å bli hos DEG til tross for at hun har fått melding fra eks.

Hun skal vel ikke straffes fordi HAN sier at han er glad i henne? Hvordan skal hun styre hva han sier? Poenget er at hun faktisk blir hos deg!

Jeg tror du skal ta tiden til hjelp. Vær snill og god- og til å spise opp. Vis den du er- den hun har falt for.

"Eks-spøkelse" kan forsvinne av seg selv- ved at DU faktisk er uimotståelig for jenta.

Du vet ikke noe om _hvorfor_ de har treftes. Kanksej var det også på hans initiativ- hvor han var nedfor etc? Og hun gikk med på det fordi hun ble svak mtp tårer?

Men så vet hun - og eksen- at det er over. De snakket og gikk hver til sitt. Han avsluttet med den meldingen.

kan det være slik?

Enig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265844-hun-treffer-eks/#findComment-2141087
Del på andre sider

4barns mor-77

Jo, men nå var det vel ikke hun som skrev dette. Det var eksen som skrev det til henne. Hva han skriver kan tross alt ikke hun kontrollere.

Nei, selvfølgelig ikke. Men det er vel en grunn til at eksen skriver "så godt å være sammen igjen" f.eks. At han kunne skrevet "din ..." kan jo være rimelig uskyldig, og ikke noe hun kan noe for.

Men så godt å være sammen igjen a du.... Det ligger noe i den som jeg ville funnet ut av ihvertfall, og siden hun holder hele greia skjult så synes jeg det sier en hel del.

Men jeg er helt enig i at det ikke nødvendigvis må være noe galt i å ha kontakt med eks. Jeg har det selv, men så er han en god kompis av både meg og samboer da.

Her er det rett og slett hva som er skrevet, og måten ting har blitt gjordt på som gjør at jeg ville reagert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265844-hun-treffer-eks/#findComment-2141302
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...