Gjest (Anonymous) Skrevet 5. mai 2001 Del Skrevet 5. mai 2001 Norge - et var verdens r i k e s t e land. Her bor vi. Vi betaler skatt så det holder...men får vi dekket noe hos tannlegen? Neida....her skal det punges ut. Lege - psykolog - fysioterapeaut..alt dette dekkes av folketrygden...de to siste med henvisning så klart. Men tannlege..betal selv! Og nå er det ikke småtteri som 150,- pr gang det er snakk om..nei - her er det 10.000 for rotfylling og jeg vet ikke hva. Hva fører det til? Jo..oss normale har ikke råd. Vi kan spare i 3 år - og vi har fremdeles ikke råd til en full overhaling av tennene. Hva sier tannlegene...jo - det er politikerens feil. Hjelpes meg - er det ikke godt å ha noen å legge skylden på? Hva om tannleger hadde kjempa litt..men de gir vel blaffen..for slik det er pr i dag så har ikke folk råd til å gå til tannlegen..og da går det som det går..etter noen år er skadene så store at man må betale kanskje 50.000 for å få det fixa.... Gå ofte sier dere..ja, men når man da skal borre...4000-5000 pr gang. For oss med normal jobb og utgifter er det ikke så mye igjen på kontoen hver måned. Jeg kan ikke med MIN BESTE VILJE fatte at i et av verdens rikeste land...hvor det sløses med penger så det holder. Oljefondene stiger og snart vet vet ikke de som styrer hvor i all verden de skal plassere alle pengene...her skal vi ikke få dekka tannlege. Det er helt på trynet!!!! Og gjør tannlegene noe med det..neida - de støtter reklame på TV for tannkrem og tyggis og jeg vet ikke hva - mer penger i tannlegeforeningens kasse. FORKASTELIG!!! Hilsen jente 28 år, normal inntekt, lån...og dårlige tenner...og de kommer ikke til å bli fixa før det er for sent...for jeg har ikke råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26587-det-er-forkastelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous too Skrevet 5. mai 2001 Del Skrevet 5. mai 2001 Kunne ikke vært mer enig med deg. Jeg har dårlige tenner og må gå til tannlegen sikkert 2-3 ganger i året. Har fått 2 rotfyllinger som har kostet bortimot et par tusen pr stk, tettet flere hull, fått en bro, trukket alle visdomstennene osv. Broen og visdomstennene slapp jeg å betale for da jeg var under 21 år og fikk 75% avslag ( hadde ikke jobb, så jeg måtte søke om hjelp fra sosialkontoret til det. Så de dekket resten. Men gjett om jeg var flau for å ikke kunne betale for det akkurat da ). Men det verste er at dette alltid dukker opp når det passer dårligst. Vi har en inntekt for tiden fordi jeg er hjemmeværende med barnet vårt. Det var så vidt jeg kunne betale tannlegeregningen sist gang jeg var der. Til og med den kontrollen de tar hvert år koster noe. Den burde vært gratis i allefall. Og ved hver kontroll så MÅ det tas røngtenbilder. Greit nok, men det er bare det at de tar en haug med bilder. Jeg har en drøm om å bytte ut all amalgamen i munnen min med plast. Og akkurat der er det noe jeg ikke skjønner. Hvorfor velger de alltid amalgam foran plast hver eneste gang? Jeg kunne tenkt meg plast hver gang det skal fylles et hull, men det er tydeligvis ikke opp til meg likevel. Sånn som det er nå, må jo vi nesten bare gå rundt med hull i tennene, får å spare til det er jo nærmest håpløst. Spesielt når man ikke tjener så mye at man kan ligge av penger. Men en ting kan du banne på: det kommer til å bli dyrere med tiden. Det er sikkert. Eller så får vi håpe at politikerne bestemmer seg for at det skal bli billigere - en vakker dag... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26587-det-er-forkastelig/#findComment-109056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Vi bruker normalt ca. kr 1700 i året til tannlege hver av oss. Jeg skulle anta et det har en med normal inntekt råd til. Den norske tannlegeforening og dens medlemmer har vært kraftig pådriver for å få tannbehandling inn under folketrygden. Når politikerne vegrer seg kan det være fordi de vet at ikke alle er like begeistret for å betale for andres forsømte tannsett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26587-det-er-forkastelig/#findComment-109448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.