Gå til innhold

Sår, brennende følelse på tunga (og litt i ganen), ørsmå rosa blemmer,,

Anbefalte innlegg

For over en uke siden begynte jeg å få ørsmå rosa (samme farge som tunga) "blemmer" midt på tunga. Det kjentes sårt på samme måten som når man har drukket noe veldig varmt e.l.

Etterhvert ble det verre og aller verst ble det når blemmene også kom på siden av tunga. Sidene på tunga er bittelitt hovne og smaksløkene funker ikke som de skal. Alt smaker lite..

Det er ikke så mange blemmer å se på tunga, så den ser egentlig ganske normal ut. Allikevel kjennes det ut som det brenner, sitrer e.l. der. Jeg kjenner også at det er litt sårt oppe i ganen. Hva i all verden kan dette være?

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Dette innlegget er gammelt,men jeg vil gjerne vite hvordan det gikk med tunga di :) Hadde nemlig akkurat de samme symptomene som deg i høst. Det var herpes simplex.

Det var herpes jeg hadde også!

Det var godt å endelig få svar på prøven, så visste jeg iallefall årsaken. Jeg har fortsatt litt småproblemer med tunga. Det kommer og går, men kan ikke sammenlignes med slik det var når herpesen var på sitt verste! Jeg er usikker på om det er bittelitt av herpesen jeg kjenner nå også, eller om det kan være munnskåld e.l. som har kommet som en slags "ettersykdom"? Ble du helt fin med det samme etterpå?

Gjest liljana

Det var herpes jeg hadde også!

Det var godt å endelig få svar på prøven, så visste jeg iallefall årsaken. Jeg har fortsatt litt småproblemer med tunga. Det kommer og går, men kan ikke sammenlignes med slik det var når herpesen var på sitt verste! Jeg er usikker på om det er bittelitt av herpesen jeg kjenner nå også, eller om det kan være munnskåld e.l. som har kommet som en slags "ettersykdom"? Ble du helt fin med det samme etterpå?

jeg har også problemer med tunga enda..

Det prikker , og har fortsatt noe brenning, men det er en "ettersleng"man kan ha i flere mnd etterpå sa legen. ble så glad å høre at flere har det sånn,selv om jeg ikke unner noen disse plagene. jeg fikk det i september og har som sagt ettervirkninger ennå:(

jeg har også problemer med tunga enda..

Det prikker , og har fortsatt noe brenning, men det er en "ettersleng"man kan ha i flere mnd etterpå sa legen. ble så glad å høre at flere har det sånn,selv om jeg ikke unner noen disse plagene. jeg fikk det i september og har som sagt ettervirkninger ennå:(

Åh, godt å høre!!! Begynte nesten å lure på om dette skulle følge til kroniske plager :-(

Det er småprikking i tunga jeg kjenner også. Mest på sidene av tunga. Det plager meg ikke så mye da jeg ikke kjenner det hele tiden. Verst om kveldene.

Gjest liljana

Åh, godt å høre!!! Begynte nesten å lure på om dette skulle følge til kroniske plager :-(

Det er småprikking i tunga jeg kjenner også. Mest på sidene av tunga. Det plager meg ikke så mye da jeg ikke kjenner det hele tiden. Verst om kveldene.

Får håpe det "går seg til" hos oss begge etterhvert. Det er nervene som er irriterte etter herpesen...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...