Gå til innhold

Skrive brev til fastlege

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er vanlig å skrive brev til legen og forklare om ens tilstand istedet for å møte opp til time? Jeg lurer på om det er mulig å få søkt om uføretrygd for et år eller to, og føler det er lettere å forklare min situasjon i et brev enn å fortelle det ansikt til ansikt. Men vet ikke om dette er helt unormalt og uakseptabelt? Håper på svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266011-skrive-brev-til-fastlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg skulle søke attføring forsøkte jeg først å bare dukke opp til time og sette min nylig blitte fastlege (distriktet, dvs fastlegestillingen byttes oftere enn enkelte folks truser) inn i situasjonen. Det endte i et legevedlegg til søknaden som var så propp fullt av faktafeil at jeg tilnærmet eksploderte og sendte et brev OG bestilte time for å diskutere innholdet i brevet etter at han hadde fått tid på seg til å lese det.

Da skylte han på lite tid mht legetimer og ditten og datten, faktafeilene ble rettet opp og søknaden gikk gjennom.

Summa summarum kan det kanskje lønne seg at du sender et brev og bestiller en time til noen dager etter brevet er mottatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...