Anki Skrevet 10. februar 2007 Skrevet 10. februar 2007 Jeg fikk i januar noe som ser ut til å være epilepsianfall og har fått medisin (Trileptal) som jeg nå har gått på i 2 1/2 uke. i 2 uker nå har jeg hatt så voldsomme reaksjoner på tablettene - de første dagene var det bare utslett, trøtthet, svimmelhet, hodepine, ++, men nå de siste 2 ukene har jeg også blitt rastløs, deprimert, blir lett irritert...mister konsentrasjonen fullstendig og føler ikke at jeg takler noe som helst og begynner bare å gråte av ingenting. Hvor lenge kan jeg vente at bivirkningene er så voldsomme...? Noen som vet? Mannen min har nå hatt sykemelding helt siden jeg fikk anfallene, men regner med at han må tilbake i jobb nå på mandag, og jeg er oppriktig redd for å få så sterke reaksjoner når jeg er alene. Går på Trileptal 300 mg, 1/2 tablett morgen og 1/2 tablett kveld. Skulle egentlig ha doblet dosen, men har fått beskjed om å vente med det så lenge siden bivirkningene er så store.. Hva bør jeg gjøre - be om å få annet merke medisin - vente og se det hele an...? Tips..? 0 Siter
vintermor Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Etter å ha lest innlegget ditt, gikk jeg inn på Felleskatalogen.no og leste om preparatet. Det virker jo som du har fått omtrent alle de bivirkninger man kan få og har vært maksimalt uheldig. Jeg syntes at du absolutt må be om en samtale med den legen som har satt deg på medisinen og spørre om det ikke er et alternativ. Lykke til og God Bedring! Klemmer fra 0 Siter
Anki Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Skrevet 11. februar 2007 Etter å ha lest innlegget ditt, gikk jeg inn på Felleskatalogen.no og leste om preparatet. Det virker jo som du har fått omtrent alle de bivirkninger man kan få og har vært maksimalt uheldig. Jeg syntes at du absolutt må be om en samtale med den legen som har satt deg på medisinen og spørre om det ikke er et alternativ. Lykke til og God Bedring! Klemmer fra Greia med denne medisinen også er at den har veldig masse bivirkninger som vanlige i forhold til mange andre, virker det som når jeg sammenligner litt. Har snakket med legen på sykehuset om dette, og hun mente jeg skulle prøve det ut litt lenger. Fikk en annen resept på en annen medisin, men den kan jeg ikke bruke da den lett gir forhøyede leververdier, og siden jeg har hatt leverbetennelse tidligere så tør jeg ikke starte på den heller.. Får gi denne et forsøk en ukes tid til for å se om bivirkningene slipper litt taket ... Takk for svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.