Gjest ser trist ut Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hvor ille må det være før man kan få operasjonen dekket? Blir man gul og blå i lang tid etterpå? Evt hva koster det om jeg må ta det av egen lomme? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266016-%C3%B8yelokk-operasjonl%C3%B8ft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 For å få dekket operasjon må det nok gi nedsatt synsfunksjon, tror jeg da. Priser vet jeg ikke, men det står kanskje på private sykehus sine nettsider? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266016-%C3%B8yelokk-operasjonl%C3%B8ft/#findComment-2142119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pontiac Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det første du må gjøre er å gå til legen din og få en henvisning. Det heter seg at henget skal være såpass at det hemmer synet litt i synsvinkelen, gjerne til siden. Men jeg kjenner folk som har fått dette dekket selv om det ikke har vært så ille. Legen har sett at det har vært mye og har skjønt at tyngden har vært et problem. For en kan slite litt med å "bevege" øynene hvis posene over er tunge. Inngrepet blir gjort i lokaldøvelse, en får et stikk i hvert øye. Dvs. sprøyten stikkes inn på siden og middelet sprøyes under hele lokket. En får også dråper som "bedøver" blunkerefleksen. Etter inngrepet som går kjappt og greit så blir en plastert på sårene og dette kan jo være litt vemmelig og gå med da man jo får smalere sprekker å titte ut av, litt stivt er det med teipen også. Man blir som en generell regel en del blå rundt øynene, men jeg har sett folk som har kommet unna med en tynn blå stripe ved vippen på ene øyet og knappt noe mer. Det har litt med hudens tykkelse å gjøre bla. Noen ganger så fettsuger man under brynet samtidig, men går det så lar man kanskje være, for det å rote hvis en ikke har så mye fett der gir bare nye veger for fettet å renne ned. Det er viktig å lage seg isposer (erter i posjonerte poser som du kan bytte om hele tiden for eksempel) Har du lang kjøring fra lege - hjem så anbefales det poser på øynene i bilen. Du skal ikke kjøre hjem selv. Dess flinkere en er til å hvile på soffan med isposer på, dess enklere er det å unngå de verste hevelsene. Det bør ikke gå lang tid før hevelser ol. gir seg. Stingene kan du gjerne ta hos legen din etterpå. Det er gjerne en gjennomgående tråd som dras pent i. Du kan være slapp i huden og se litt rynket og rar ut med en gang teipen tas av, men alt går seg til raskt. Man skal gjerne ikke kunne se helt fiks ferdig resultat før det har gått minst en seks måneder, men det er jo klart at en ser forandring med en gang. Men det går seg mer og mer til og huden blir fastere og strammere over tid. Arrene er svært sjelden synlige, de blir gjerne tynne streker som etterhvert ikke blir synlige, evnt. kun hvis en er helt innpå og ser. Man skal unngå sol direkte på øynene i vel et år etterpå tror jeg. De aller flerste blir svært, svært fornøyde etter et slikt inngrep. Og det gjøres mange av dem nå. Så du får kontakte legen din for henvisning og prøve deg, det er slettes ikke umulig at du får det dekket. Hvis du ikke skulle få det så kan du sjekke nettet og plastikk kirurgi. Slike operasjoner ligger på en 8-10 000 kr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266016-%C3%B8yelokk-operasjonl%C3%B8ft/#findComment-2142133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ser trist ut Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det første du må gjøre er å gå til legen din og få en henvisning. Det heter seg at henget skal være såpass at det hemmer synet litt i synsvinkelen, gjerne til siden. Men jeg kjenner folk som har fått dette dekket selv om det ikke har vært så ille. Legen har sett at det har vært mye og har skjønt at tyngden har vært et problem. For en kan slite litt med å "bevege" øynene hvis posene over er tunge. Inngrepet blir gjort i lokaldøvelse, en får et stikk i hvert øye. Dvs. sprøyten stikkes inn på siden og middelet sprøyes under hele lokket. En får også dråper som "bedøver" blunkerefleksen. Etter inngrepet som går kjappt og greit så blir en plastert på sårene og dette kan jo være litt vemmelig og gå med da man jo får smalere sprekker å titte ut av, litt stivt er det med teipen også. Man blir som en generell regel en del blå rundt øynene, men jeg har sett folk som har kommet unna med en tynn blå stripe ved vippen på ene øyet og knappt noe mer. Det har litt med hudens tykkelse å gjøre bla. Noen ganger så fettsuger man under brynet samtidig, men går det så lar man kanskje være, for det å rote hvis en ikke har så mye fett der gir bare nye veger for fettet å renne ned. Det er viktig å lage seg isposer (erter i posjonerte poser som du kan bytte om hele tiden for eksempel) Har du lang kjøring fra lege - hjem så anbefales det poser på øynene i bilen. Du skal ikke kjøre hjem selv. Dess flinkere en er til å hvile på soffan med isposer på, dess enklere er det å unngå de verste hevelsene. Det bør ikke gå lang tid før hevelser ol. gir seg. Stingene kan du gjerne ta hos legen din etterpå. Det er gjerne en gjennomgående tråd som dras pent i. Du kan være slapp i huden og se litt rynket og rar ut med en gang teipen tas av, men alt går seg til raskt. Man skal gjerne ikke kunne se helt fiks ferdig resultat før det har gått minst en seks måneder, men det er jo klart at en ser forandring med en gang. Men det går seg mer og mer til og huden blir fastere og strammere over tid. Arrene er svært sjelden synlige, de blir gjerne tynne streker som etterhvert ikke blir synlige, evnt. kun hvis en er helt innpå og ser. Man skal unngå sol direkte på øynene i vel et år etterpå tror jeg. De aller flerste blir svært, svært fornøyde etter et slikt inngrep. Og det gjøres mange av dem nå. Så du får kontakte legen din for henvisning og prøve deg, det er slettes ikke umulig at du får det dekket. Hvis du ikke skulle få det så kan du sjekke nettet og plastikk kirurgi. Slike operasjoner ligger på en 8-10 000 kr. Tusen takk for ditt utfyllende svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266016-%C3%B8yelokk-operasjonl%C3%B8ft/#findComment-2142645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vitami Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 For å få dekket operasjon må det nok gi nedsatt synsfunksjon, tror jeg da. Priser vet jeg ikke, men det står kanskje på private sykehus sine nettsider? 9000 betalt jeg og er meget fornøyd.Dekker arrene med dekkstift og det dekker bra såpass at folk som ikke vet jeg har tatt operasjonen på jobb ikke ser arrene. Men jeg merker jo undrende blikk i og med at øynene er blitt mere åpne og rundere. ser mere opplagt ut. Men er det noen som vet om nedre øyelokksoperasjon hvordan utføres den? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266016-%C3%B8yelokk-operasjonl%C3%B8ft/#findComment-2147117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lissi1365380351 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 9000 betalt jeg og er meget fornøyd.Dekker arrene med dekkstift og det dekker bra såpass at folk som ikke vet jeg har tatt operasjonen på jobb ikke ser arrene. Men jeg merker jo undrende blikk i og med at øynene er blitt mere åpne og rundere. ser mere opplagt ut. Men er det noen som vet om nedre øyelokksoperasjon hvordan utføres den? Betalte ingenting jeg,gå til legen din og få henvisning,så tenker jeg det er i boks. hadde ikke så veldig mye jeg heller. Er forresten meget fornøyd,livet er blitt noe lettere,bokstavelig sagt. Ser jo arrene da,men det er det bare jeg som gjør. good luck. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266016-%C3%B8yelokk-operasjonl%C3%B8ft/#findComment-2170003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.