Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest enord

Takk for svaret nedenfor! Jeg har ennå to smp. til og håper på svar på disse også.

1.Jeg hadde en missed abortion i uke 11, dette er syv uker siden. Vil en graviditets test slå ut positivt nå enten jeg er gravid eller ikke? Jeg har hatt mens i mellomtiden ( ca. to uker siden)

2.Mye har skjedd i vinter og jeg lurer nå på om jeg kan være gravid igjen. Jeg har hatt det tøft den siste tiden fysisk og psykisk og trenger å bygge meg opp igjen før jeg blir gravid igjen. Er det noen fare å gjennomføre en abort to måneder etter en missed abortion. Vil dette ødelegge mine sjanser for å få barn senere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26608-hvor-lenge-etter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Då du har haft en mens efter utskrapningen, och det har gått såpass lång tid efter denna, så anser jag chansen som liten att en graviditetstest skulle vara positiv om du inte skulle vara gravid. Är testen positiv, så tycker jag att du skall utgå ifrån att du är gravid på nytt, men för säker diagnostik ,behövs ett ultraljud gjöras. Att utföra en abort för att du inte känner dig i rätt psykisk/fysisk balans, kan också ge en ytterligare en belastning för dig. Det är därför inte så lätt att säga om en abort skulle hjälpa dig på bästa sätt? Jag tycker inte det är lätt att råda dig för eller emot, utan tycker att du borde prata med någon utomstående fagperson om detta. Det finns risker med alla slags ingrepp som man fsjälv måste välja om man vill utsätta sig för. Jag förstår att detta inte är något lätt beslut att ta. Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26608-hvor-lenge-etter/#findComment-109226
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...