Gå til innhold

Hjelp!

Gjest Tobarnsmamma med klump i halsen :o(

Anbefalte innlegg

Gjest Tobarnsmamma med klump i halsen :o(

Ok, nå er jeg skikkelig stressa og redd her. For et par-tre uker siden hadde jeg noe "alle" mente var et panikkanfall og hele uken etter hadde jeg lett trykk på brystbenet (både midt på brystet og på ryggen), klumpfølelse i halsen, svimmelhet, kvalme og generelt ubehag. Ofte var det ille når jeg la meg i senga for å sove og endte med å ringe legevakta og ble "beroliget" med at det hørtes ut som om det var angstrelatert. Sov godt når jeg først sovnet.

Så toppet det seg en dag hvor jeg hadde skikkelig generelt ubehag, kvalme, dårlig matlyst, følte meg svimmel, kvalm og utenfor meg selv, orket ikke begeistre meg for noenting. Slet ordentlig for å sove den kvelden, men fikk sove lenge neste morgen og neste dag var utrolig deilig! Dro også til legen og fikk tatt div prøver (lyttet på bryst&hjerte, blodprøver)

Så har det gått en uke++, hvor jeg bare har hatt littegranne trykkfølelse i brystbeinet innimellom, veldig svakt ubehag øverst i magen når jeg ligger på magen, og generell følelse av svakt ubehag i ribbeina både rygg og foran. Litt klumpfølelse i halsen innimellom, føler at det er noe der, men så plutselig kjenner jeg ingenting osv...

Så i natt ble det veldig sent før vi la oss (01:30) og da ble jeg plutselig akutt dårlig igjen. Var en del følelser og spenning tidligere på kvelden. La meg og ble skikkelig dårlig, sviende følelse i mellomgulet, følelse av å måtte kaste opp og veldig svimmel. Ringte legevakta og de syntes det hørtes diffust ut. Skalv og frøs.

Og nå i hele dag har jeg gått og følt meg sliten, svimmel og dårlig. Veldig redd for at det er noe farlig, og redd for å gå til legen. Er 23 år, har to barn på 3 og 8mnd, overvektig (165 cm, 78 kg) men ingen historie med sykdom bak meg. Ingen arvelige sykdommer, allergi e.l. i familien.

Trenger råd og hjelp, er både redd og frustrert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266087-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Symptomene du beskriver er ganske typiske for halsbrannproblematikk kombinert med og forsterket av stress/angst/uro.

Nemlig slik:

stress/angst -> magesyre/halsbrann ->

ubehag i hjerteregion/hals/bryst ->

økt redsel/panikkangst ->

mer stress/angst ->

mer magesyre/halsbrann osv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266087-hjelp/#findComment-2143782
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...