Gjest uggbugg Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Vet du hva jeg tror? At han kan ha en udiagnostisert bokstavdiagnose? Kanskje med noen tvangstanker i tillegg? Altså ha hyperaktivitet, oppmerksomhetssvikt og lavt selvbilde på grunn av at han stadig "bommer" når han tror han har forstått hvordan ting skal være. Kanskje lese- og skrivevansker, også? Det å reise til Oslo og glemme å si fra, er en typisk handling. Å måtte ha det 1000 % rent og ryddig er en annen, kaos rundt ham skaper mer kaos inni ham. Å banke kjæresten kan ha med lav selvtillit å gjøre, noe mange med adhd lider av, særlig hvis de ikke vet hva som er galt, bare AT noe er galt. Forslag: Søk på internett om adhd og tourette og kanskje også manisk/depressiv lidelse og se om du gjenkjenner noe av det du opplever fra ham. Vær obs på at voksne ikke fikk noen diagnose - og derfor har mange problemer som har bygget seg opp helt fra barndommen av. Han kan være en eiegod gutt - som sliter. Å få en diagnose på bordet kan gi ham mulighet for å a)vite hva det er som skjer og b)medisinering. MEN - mange vil ikke ha diagnosen, så det er ikke sikkert dette går så greit, heller. Du kan også tenke etter om han har onkler, far, bestefar, eller tanter eller mor som også "det er et eller annet med" - adhd er arvelig og kommentarer som "du kan ikke vente noe annet fra en som har slik familie" er faktisk et signal om at adhd må vurderes. Siden det er så arvelig. Lykke til! ...Eller drite i alt det der, og komme seg unna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266116-er-han-psykopat-lang/page/2/#findComment-2144866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bæææægakk Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hva har det med saken å gjøre? Bare lurte. Om kulturelle forhold kunne spille inn. Jfr nicket til trådstarter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266116-er-han-psykopat-lang/page/2/#findComment-2144874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Bare lurte. Om kulturelle forhold kunne spille inn. Jfr nicket til trådstarter. Åja, hehe... Neida! Nicket er bare fordi jeg er så sinnsykt glad i sangen til E-Type som heter Arabian Star... Beklager, var ikke meningen å villede... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266116-er-han-psykopat-lang/page/2/#findComment-2145313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Vet du hva jeg tror? At han kan ha en udiagnostisert bokstavdiagnose? Kanskje med noen tvangstanker i tillegg? Altså ha hyperaktivitet, oppmerksomhetssvikt og lavt selvbilde på grunn av at han stadig "bommer" når han tror han har forstått hvordan ting skal være. Kanskje lese- og skrivevansker, også? Det å reise til Oslo og glemme å si fra, er en typisk handling. Å måtte ha det 1000 % rent og ryddig er en annen, kaos rundt ham skaper mer kaos inni ham. Å banke kjæresten kan ha med lav selvtillit å gjøre, noe mange med adhd lider av, særlig hvis de ikke vet hva som er galt, bare AT noe er galt. Forslag: Søk på internett om adhd og tourette og kanskje også manisk/depressiv lidelse og se om du gjenkjenner noe av det du opplever fra ham. Vær obs på at voksne ikke fikk noen diagnose - og derfor har mange problemer som har bygget seg opp helt fra barndommen av. Han kan være en eiegod gutt - som sliter. Å få en diagnose på bordet kan gi ham mulighet for å a)vite hva det er som skjer og b)medisinering. MEN - mange vil ikke ha diagnosen, så det er ikke sikkert dette går så greit, heller. Du kan også tenke etter om han har onkler, far, bestefar, eller tanter eller mor som også "det er et eller annet med" - adhd er arvelig og kommentarer som "du kan ikke vente noe annet fra en som har slik familie" er faktisk et signal om at adhd må vurderes. Siden det er så arvelig. Lykke til! Jeg skjønner at det må være fryktelig for foreldre til "slike" (ikke negativt ment) barn å være vitne til at folk trekker seg unna. Men du forstår vel også at andre ikke kan la seg bli behandlet på den måte med "unnskyldning" i at han har en diagnose? Er det ikke da bedre for et slikt voksent barn å leve alene? I alle fall er det bedre for den eventuelle partneren å finne seg en som behandler en som en likeverdig partner, ikke som dritt. Jeg mener ikke å henge ut voksne bokstavbarn, jeg bare filosoferer litt rundt det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266116-er-han-psykopat-lang/page/2/#findComment-2145386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nyah_lita84 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg tror du vet meget godt hva du skal gjøre... ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266116-er-han-psykopat-lang/page/2/#findComment-2147844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.