Gå til innhold

laaaaangt...

Anbefalte innlegg

Ja, nå er jeg tilbake fra min såkalte 'ferie'. Vil nå ikke kalle det for ferie jeg da, men resten av familien gjør det... Var i borgerlig konfirmasjon i går, og idag begynte vi å kjøre 07:45 (sykt tidspunkt!) for å rekke flyet hjem. Er akkurat kommet hjem og må på jobb om et par timer... Er så utrolig sliten...

Hvordan det har gått er egentlig litt vanskelig å si. Jeg har holdt på å kjede livet av meg, men har i alle fall greidd til en viss grad å ikke spise så mye. Liker ikke spise på resturant, føler at alle ser på meg og tenker 'herregud, er ikke har rart hun er tjukk! Hun spiser jo som en elefant, og hun ser faktisk ut som en også...' Passer derfor godt på hva jeg spiser når jeg er sammen med andre. Dessuten har foreldrene mine alltid kommentert hva jeg har spist og det liker jeg ikke. De kommenterer ikke direkte nå lenger, men de ser, de holder øye med meg og tenker sitt, det legger jeg merke til... Det er så urettferdig at søsteren min kan spise masse uten å bli tjukk, mens jeg legger på meg av alt!

Uff, liker ikke skrive om mat og sånt egentlig... Liker hvertfall ikke lese det jeg har skrevet etterpå, da blir det gjerne så intenst... Ser hvor mye jeg klager og hva jeg faktisk tenker. Slo meg plutselig hvor lang tid jeg hadde brukt på å planlegge hvordan jeg skulle spise i den konfirmajonen, på flyet og sånne ting. Skummelt hvor mye tid jeg bruker på sånt når jeg har massevis av andre ting jeg burde tenke på (skole...).

I morgen skal jeg til ppt igjen. Og denne gangen er jeg dødsnervøs. Verre enn de forrige gangene, dette er på en måte mer 'alvorlig'. Hun skulle jo ringe bup og greier (skrev vel om det før..?)og i morgen får jeg vite hva de sier. De har sikkert ikke noe tilbud til en som meg, det er det ingen som har. Men selve det, å få 'avslag' gruer jeg meg til. Å få høre at det er ikke sånt de jobber med, eller blablabla. Vet ikke. Og om jeg får noe tilbud er det nesten like skummelt... Jaja, skal la vær å skrive om det nå, blir sikkert til å klage på det i morgen... (nå er dere advart!)

Jeg får vel pakke ut litt før jeg går på jobb. Hater å vaske... Men trenger pengene (bortsett fra at de gjerne brukes på mat...), alle tror jo jeg er 'rik'. Menmen, de får tro hva de vil om sånt, det jeg tenker på, når det gjelder hva andre syns, er meg og utseende og væremåte og sånt. Er sikkerpå at folk ikke liker meg. Men det får jeg bare lære meg å leve med, begynner jo å bli vannt til det...

Nå ble dette veldig langt, men ville bare skrive noen ord. Vet ikke hvorfor. Skjønner ikke at noen fortsatt leser det jeg skriver! (men dere skal vite at det gjør meg glad, det varmer å få svar, å se at folk leser det JEG skrive og bryr seg om det...)

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26612-laaaaangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Celina

Det var godt å høre at helgen ikke ble for ille. Vet godt at det er ekkelt når folk sitter å ser på hva og hvor mye du spiser. Var i selskap i går og opplevde det samme. Prøvde å spise mye for at folk ikke skal få mere mistanke.

Selv om du er nærvøs for morgendagen MÅ du gå til ppt. Det kan jo godt hende at de har klart å finne noen som kan hjelpe nettop deg, med ditt problem. Selv om det høres skummelt, er det jo til ditt beste...

Jeg gleder meg til å høre fra deg i morgen, og høre at det forhåpentligvis har gått bra!?

Lykke til!!!

Kos

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26612-laaaaangt/#findComment-109160
Del på andre sider

Helt alvorlig: det du kaller klaging plager ikke.

Det må være godt for deg å få det ut, alt det som ligger og gnager.

Ofte får en en rar følelse etterpå, men det hjelper som oftest.

Bare fortsett og skriv.

Og la oss høre hvordan det har gått med deg etter møtet i morgen!!

Lykke til, det går nok bra skal du se!!!

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26612-laaaaangt/#findComment-109166
Del på andre sider

Kjære deg!

Vil bare si at jeg tenker på deg og håper det vil gå bra for deg i dag!

Hvis jeg kan gi deg et råd til ditt møte med ppt, så er det å være fullstendig ærlig! Ikke hold tilbake noen av disse vanskelige tankene som du sliter med, fortell om dem! Vet det er litt vanskelig men....

Ihvertfall så ønsker jeg deg lykke til!

Mange varme klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26612-laaaaangt/#findComment-109360
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære liten84! Du har nok allerde vært til samtale hos ppt i dag og jeg håper at du sitter igjen med en positiv opplevelse og kan få videre hjelp. Det er svært viktig at du nå fortsetter der du er, ikke avslutte den kontakten eller avise videre hjelp- som jeg regner med at ppt vil tilby deg i dag. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26612-laaaaangt/#findComment-109607
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...