Gå til innhold

Overreagerte jeg?

Anbefalte innlegg

jeg har en far som er en del syk og kommet hjem fra sykhuset.

Og da ble min bestefar syk fikk blodpropp til hjernen som gjorde han uklar osv osv. Midt oppe i dette så skulle kusina mi opr for underlivskreft. Jeg hadde blødninger. Følte at dette gikk så inn på meg,skrev en mld om at xn kunne sende meg mld for å høre åssen det gikk med meg.

Ente med at jeg ringte han å var sint,etter det har jeg ikke hørt fra han eller noe. 14dager siden ca nå.....syns dette er råtten gjordt eller ikke?

20uker på vei....han kom heller ikke til ul. sønnen på 4år vet ikke at han skal bli bror......

Jeg har vært flink og ikke ringt eller sendt mld

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266249-overreagerte-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• PieLill

7

• Sofline

4

• Mary Poppins

3

Jeg mener å huske at du har skrevet inn her en del ganger før. Jeg har en følelse av at du tviholder veldig på denne fyren, på tross av at han faktisk har gjort det slutt med deg selv om du er gravid.

Jeg synes nok han kunne ringt deg når du ba om det med tanke på deres fremtidig barn, men ved andre problemer så har han faktisk ikke noe med de å gjøre, det er jo slutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266249-overreagerte-jeg/#findComment-2144648
Del på andre sider

Jeg mener å huske at du har skrevet inn her en del ganger før. Jeg har en følelse av at du tviholder veldig på denne fyren, på tross av at han faktisk har gjort det slutt med deg selv om du er gravid.

Jeg synes nok han kunne ringt deg når du ba om det med tanke på deres fremtidig barn, men ved andre problemer så har han faktisk ikke noe med de å gjøre, det er jo slutt.

Bare barnet jeg tenker på her

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266249-overreagerte-jeg/#findComment-2144666
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Du visste jo at han ikke ville mer FØR du ble gravid, du visste han ikke ville være samboer eller noe annet - likevel velger du å bli gravid.

Og det kan godt hende det var et uhell, men når du velger å beholde et barn du har laget med en som har gjort det klart at han ikke vil ha noe med deg å gjøre, ikke vil ha noe barn osv - så synes jeg faktisk at du har lagt opp til dette selv.

Du kan ikke kreve at han skal bry seg om verken deg eller barnet, selv om du mener det er aldri så mye rett.

Du visste jo at han ikke ville??

Jeg skjønner ikke at du gidder å mase mer på ham? Du får bare fortsette livet ditt uten ham, bryr han seg så dukker han opp, gjør han det ikke - så bryr han seg ikke.

La ham være, slutt å mase.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266249-overreagerte-jeg/#findComment-2145468
Del på andre sider

Gjest josefine1

Du visste jo at han ikke ville mer FØR du ble gravid, du visste han ikke ville være samboer eller noe annet - likevel velger du å bli gravid.

Og det kan godt hende det var et uhell, men når du velger å beholde et barn du har laget med en som har gjort det klart at han ikke vil ha noe med deg å gjøre, ikke vil ha noe barn osv - så synes jeg faktisk at du har lagt opp til dette selv.

Du kan ikke kreve at han skal bry seg om verken deg eller barnet, selv om du mener det er aldri så mye rett.

Jeg skjønner ikke at du gidder å mase mer på ham? Du får bare fortsette livet ditt uten ham, bryr han seg så dukker han opp, gjør han det ikke - så bryr han seg ikke.

* signerer *

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266249-overreagerte-jeg/#findComment-2145928
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Syns du lodiens var spydig jeg og jeg har ikke lurt noen oppe i dette......!

Men du VISSTE jo at han ikke ville at dere skulle bo sammen? Du visste at han ikke var sikker på om han ville fortsette med deg? Du visste han ikke ville introdusere deg for det første barnet hans i like stor grad som du ønsket selv? Og du visste han ikke ville ha flere barn fordi det ikke funket første gang han fikk barn?

Likevel blir du gravid... Vel vitende om hva han ønsker (du skrev det jo inn her lang tid i forveien) - så velger du å beholde barnet.

Det er greit at du vil det, men da må du faktisk også være forberedt på å gjøre det alene.

Når han var så klar som det du skrev han var, så lang tid i forveien - så er ikke dette noen overraskelse for deg. Du har tatt ditt valg, og jeg skjønner at det er kjipt å være alene om det - men igjen, det visste du da du tok valget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266249-overreagerte-jeg/#findComment-2146008
Del på andre sider

Syns du lodiens var spydig jeg og jeg har ikke lurt noen oppe i dette......!

Jeg skjønner at det ikke er hyggelig å bli beskyldt på DOL for å ha "lurt" din ekskjæreste.

Men hva er å "lure" noen? Omfatter det kun dem som bevisst skylder ned p-pillen i do mens de bedyrer overfor sin kjære at de har tatt pillen?

Eller kan man også si at man har "lurt" noen dersom man mer eller mindre bevisst har innrettet seg slik at sjansen for at man kan bli gravid økes betydelig, selv om kjæresten har sagt at han ikke vil ha barn?

Uansett kan man ikke frata din eks-kjæreste noe ansvar for graviditeten. Hvis han visste at du ønsket barn og han ikke ønsket det, måtte han selv ha tatt ansvaret for prevensjon og ikke overlatt det til den som egentlig ikke ønsker å beskytte seg mot graviditet.

Så jeg skal la tvilen komme deg tilgode, og tro deg på at du ikke bevisst har lurt han.

Men har du lurt DEG SELV? Har du sefullstendig oversett signalene fra han om at han ikke ønsket barn? Har du levd i en naiv tro på at en gravidiitet ville føre dere sterkere sammen? At han nå skal stille opp som "verdens beste far", og i tillegg bry seg om _deg_?

Jeg vet ikke, for jeg kjenner deg ikke og ikke hele din historie, og jeg må innrømme at jeg ikke har lagt merke til innlegg fra deg før.

Men nå har flere gitt svar som tyder på at de kjenner til en forhistorie utover det som går frem av hovedinnelgget ditt i denne tråden. Jeg kunne derfor ikke dy meg, men søkte frem alle dine innlegg i samlivsforum.

Jeg fant da en rekke innlegg om at han ikke ønsket flere barn, mens du har vært veldig opptatt av det.

Du sier at du er i uke 20 nå, det betyr at du grovt sett ble gravid rundt 9. oktober, pluss/minus noen dager.

Den 1. oktober har du et innlegg om at du har snakket med eks-kona hans for å fritte ut henne om han i løpet av ekteskapet med henne hadde sagt at han bare ønsket seg det ene barnet han har med henne, eller om han ønsket seg fler. Det er tydelig at du da, like før barnet ditt ble unnfanget, var veldig opptatt av det at du og han hadde ulike ønsker mht barn.

Den 13. november har du et innlegg om at han har flyttet fra deg og at du er gravid. Det må bety at han flytta fra deg omtrent samtidig som du fant ut at du var gravid. Det er lett for utenforstående som oss på DOL å tolke det dithen at han kanskje følte graviditeten som et svik fra deg, og derfor flyttet fra deg. Men dette er selvsagt bare spekulasjoner.

Uansett bør du nå innse at du kanskje ikke har gjort verdens beste valg av far til ditt barn, og at du nok må klare deg alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266249-overreagerte-jeg/#findComment-2146223
Del på andre sider

Jeg er -helt- enig med deg, Persille.

Dette blir for dumt. Og hver eneste gang noe skjer i denne graviditeten, uansett hvor lite, så skal han komme løpende. Jeg tror ikke jeg forventet såpass mye fra samboeren min en gang og vi var to om å beholde barnet. Selv i et normalt forhold er det begrenset hvor mye følelser enn mann har for et barn som ikke er født ennå.

Uansett må man ved et eller annet punkt slutte å tro at verden innretter seg etter en selv og forholde seg til virkeligheten. Hun kunne ha tatt abort, men ville ha barnet. Da måtte hun også være forberedt på å bli alenemor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266249-overreagerte-jeg/#findComment-2146240
Del på andre sider

Gjest prex plutos

Jeg skjønner at det ikke er hyggelig å bli beskyldt på DOL for å ha "lurt" din ekskjæreste.

Men hva er å "lure" noen? Omfatter det kun dem som bevisst skylder ned p-pillen i do mens de bedyrer overfor sin kjære at de har tatt pillen?

Eller kan man også si at man har "lurt" noen dersom man mer eller mindre bevisst har innrettet seg slik at sjansen for at man kan bli gravid økes betydelig, selv om kjæresten har sagt at han ikke vil ha barn?

Uansett kan man ikke frata din eks-kjæreste noe ansvar for graviditeten. Hvis han visste at du ønsket barn og han ikke ønsket det, måtte han selv ha tatt ansvaret for prevensjon og ikke overlatt det til den som egentlig ikke ønsker å beskytte seg mot graviditet.

Så jeg skal la tvilen komme deg tilgode, og tro deg på at du ikke bevisst har lurt han.

Men har du lurt DEG SELV? Har du sefullstendig oversett signalene fra han om at han ikke ønsket barn? Har du levd i en naiv tro på at en gravidiitet ville føre dere sterkere sammen? At han nå skal stille opp som "verdens beste far", og i tillegg bry seg om _deg_?

Jeg vet ikke, for jeg kjenner deg ikke og ikke hele din historie, og jeg må innrømme at jeg ikke har lagt merke til innlegg fra deg før.

Men nå har flere gitt svar som tyder på at de kjenner til en forhistorie utover det som går frem av hovedinnelgget ditt i denne tråden. Jeg kunne derfor ikke dy meg, men søkte frem alle dine innlegg i samlivsforum.

Jeg fant da en rekke innlegg om at han ikke ønsket flere barn, mens du har vært veldig opptatt av det.

Du sier at du er i uke 20 nå, det betyr at du grovt sett ble gravid rundt 9. oktober, pluss/minus noen dager.

Den 1. oktober har du et innlegg om at du har snakket med eks-kona hans for å fritte ut henne om han i løpet av ekteskapet med henne hadde sagt at han bare ønsket seg det ene barnet han har med henne, eller om han ønsket seg fler. Det er tydelig at du da, like før barnet ditt ble unnfanget, var veldig opptatt av det at du og han hadde ulike ønsker mht barn.

Den 13. november har du et innlegg om at han har flyttet fra deg og at du er gravid. Det må bety at han flytta fra deg omtrent samtidig som du fant ut at du var gravid. Det er lett for utenforstående som oss på DOL å tolke det dithen at han kanskje følte graviditeten som et svik fra deg, og derfor flyttet fra deg. Men dette er selvsagt bare spekulasjoner.

Uansett bør du nå innse at du kanskje ikke har gjort verdens beste valg av far til ditt barn, og at du nok må klare deg alene.

godt svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266249-overreagerte-jeg/#findComment-2146254
Del på andre sider

Etter å ha lest innlegget til morsan, kunne jeg heller ikke dy meg og har nå lest en del innlegg du har skrevet før.

Så nå må jeg si: Du visste på forhånd hva du gikk inn til, og at eksen ikke ønsket dette barnet, så at han er en dust ovenfor deg synes jeg ikke bør komme som en overraskelse.

Men jeg må også si: Det må jo være lov til å håpe, så jeg skjønner godt du prøver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266249-overreagerte-jeg/#findComment-2146338
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...